Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Bekräfta att du är en människa"


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Godmorgon, nördar! :)

 

Igår fick jag mig ett gott skratt när min sambo skulle regga sig härinne. I slutet på registreringen som medlem dök det här upp:

 

post-1144-0-76003100-1367742231_thumb.jpg

 

Frågan som dök upp var vilka är det mera förutom människor som existerar på det här forumet?

 

Jag menar, skulle ni inte kunna ändra det till något i stil med "Bekräfta din registrering".

 

Det finns säkert bättre om ni checkar runt på sidor som har samma bekräftelse.

 

 

Ha det gott i solen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganymedes
Frågan som dök upp var vilka är det mera förutom människor som existerar på det här forumet?

 

Dataprogram som "vill" göra spaminlägg? Jag tycker formuleringen är lysande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NordicOne
Jag menar, skulle ni inte kunna ändra det till något i stil med "Bekräfta din registrering"

 

"Bekräfta din registrering" är inte alls samma sak som "Bekräfta att du är människa"

 

"Bekräfta din registrering" - kanske görs genom att du får maillänk som du ska klicka på tex... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tyvärr är det många spambottar som försöker registrera sig på olika forum, inklusive Eforum.

 

Under maj har det registrerats sex konton som inte ännu har validerat sig, av dessa är troligen fem avsedda för spam, t ex en som har använt en IP-adress som tillhör luxuryhandbagclearance.com och två som har mejladresser som slutar med louisvuittonsjapan.com. Tyvärr är det ju många som lyckas validera sig också, t ex dessa är inte konton avsedda för att ställa eller svara på frågor:

//eforum.idg.se/user/129196-mymoneymonitor-scam/

//eforum.idg.se/user/129220-engadesmeange/

Båda har mejladresser som finns listade på webbplatser som listar spammare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hehe fast ordvalet "Bekräfta att du är en människa":D

 

"Du" - är ett pronomen och syftar alltid på en människa.

 

Borde gå att hitta ett bättre ordval för att bekräfta att det är just en människa och inte en robot som skall verifieras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du lyckats lotsa in din sambo också, men det handlar ju om att bevisa att man kan skriva in specifika manuella tecken, så att det inte är en dator eller liknande som vill kunna göra annat elände.

 

Sen är det alltid kul att se gamla "nördar" härinne också :P, även om det inte så ofta man ser dig Stefan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt tuff och rå formulering för bekräftelse egentligen. Men man har sett den några gånger så den är väl allmänt vedertagen.

 

Det är inte så att det är graden av empatisk förmåga i procent som ska fyllas i? B)

 

(duckar)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Stefan Eklinder

Kul att du lyckats lotsa in din sambo också, men det handlar ju om att bevisa att man kan skriva in specifika manuella tecken, så att det inte är en dator eller liknande som vill kunna göra annat elände.

 

Sen är det alltid kul att se gamla "nördar" härinne också :P, även om det inte så ofta man ser dig Stefan.

 

Tack! :)

 

Gästspelar härinne lite då och då, men jag hänger inte härinne lika ofta nu som förr. Alla kul trådar med galna diskussioner som förr verkar ha försvunnit. Kanske för att andra gamla "nördar" inte heller är lika aktiva längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...