Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft Security Essentials flunks another antivirus test


Thirteen

Rekommendera Poster

  • 1 month later...

jag är väldigt förbannad rentutav på MSE....

 

 

Har tänkt att "ok Microsofts egna tjänst borde ju vara den enda, ffs de har väl tillgång till all källkod, såväl vanlig som native api osv" vem annars kan göra

ett stabilare,tunna program som övervakar hela systemet,kernel osv...?

 

men icke. Har försökt installera programmet på flertalet datorer utan att lyckas.

En Xp gnällde att det behövdes vara service pack3 och ett speciellt bibliotek till detta . gav upp efter massor försök att hämta rätt packet och uppgraderingar

En annan dator krävde en ena efter det andra, WIA = windows image class acquisition. Var förvisso en sk tunn klient i ett embedded men ändå

i samma system kan man installera AVG och få det funka klockrent. gratis.

 

 

Stor skärpning.

 

man blir ju nästan skrämd,tänk sjävla. Hur fasen kan F-secure bygga ett program,en applikation som är så mycket bättre än Microsoft själva?

Mitt antivirus har ju kernel-övervakning och en massa lullull som jag inte kan tänka mig att F-Secure har utvecklat själva med ren reverse-engineering utan de måste fått tillgång till mycket dokumentation om djupa windowsspråk osv. eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt antivirus har ju kernel-övervakning och en massa lullull som jag inte kan tänka mig att F-Secure har utvecklat själva med ren reverse-engineering utan de måste fått tillgång till mycket dokumentation om djupa windowsspråk osv. eller?
Microsoft har gett ut APIer (programmeringsgränssnitt) för hur ett program kan kommunicera med Windows.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...