Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var hittar jag Asus ACPI Driver


Pellepop

Rekommendera Poster

Hejsan!Först o främst ber vi om ursäkt om jag lagt frågan fel!Gubben laddade ner windows 8 på sin Mini pc Eee T101MT,med vridbar skärm.Nu får jag ett fel meddelande som hela tiden "ploppar" upp på skärmen.Det står att jag måste ladda ner Asus ACPI driver..men var hittar man det?Uppenbarligen så ska man kunna prova installera en annas modell denna driver(enligt engelska sidor).Men vet någon var jag kan tänkas hitta denna driver??Har kollat allt som installerats på datorn,o verkar ha alla nyaste drivrutiner på "allt" i datorn!?Så var sjuttsingen har den drivern tagit vägen?Tror den har bla nåt med ljud od att göra,eller..?Hoppas verkligen på hjälp!Mvh Gubben 50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ha att göra med att den datorn egentligen inte är kompatibel med Windows8?

 

Kör du Windows 8 32-bit?

På ASUS support sida finns endast drivrutiner för Windows 7 -32bit.

 

Möjligen kan drivrutinerna där fungera även för Windows 8 32-bit och då skall du installera Chipset driver och se om du fortfarande får detta meddelande.

http://support.asus....PC+T101MT&os=29

Starta om datorn efteråt.

 

Vill den den inte köra så högerklicka på filen > Egenskaper > fliken Kompatibilitet > bocka i Kompabilitetsläge > välj Windows 7 > klicka Verkställ > klicka Ok

 

Skapa först en systemåterställningspunkt, ifall något går fel så du kan återställa datorn till det läge den hade då denna skapades.

Hittade en bra guide här, även om det är HPs http://h10025.www1.h...=c03529023#N211

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ingen skillnad..så gubben letade vidare på internet o hamnade i amerika.Gå in på Asus nedladdningssida o sök på modell Eee 1005HA.Där öppnar man ATK alternativet o laddar hem Asus KB Filter Driver o vips så försvann meddelandet på skrivbord o allt fungerar!Men vad denna driver gör det har jag ingen aning om..lite svårt o förstå beskrivningen av denna fil på amerikanska sidan!/Gubben50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...