Hoppa till innehåll

Foto

Virtuella musknappar

• Vänligen logga in för att kunna svara
2 svar till detta ämne

#1 sennahojx

sennahojx

Användare

• Medlemmar
  • PipPip
  • 36 inlägg

Postad 21 januari 2013 klockan 18:02

Går det att gör så att man i kan trycka ned en/två knappar på tangentbordet och därmed få dubbelt så många knappar på musen? I microsoft intellipoint kan jag ställa in vad musknapparna ska göra. Där har jag valt programspecifika inställningar och gjort så att i Lightworks fungerar skrollhjulets klick som mellanslag (det gör det möjligt att spela upp filmen genom att trycka på skrollhjulet). Är det möjligt att på något sätt göra så att jag kan trycka ned exempelvis ctrl+shift och på så vis kunna lägga till fler funktioner på samma knappar? Jag skulle vilja tilldela bokstaven "J" till vänster musknapp, bokstaven "K" till skrollhjulet och bokstaven "L" till höger musknapp. om det är möjligt har jag; spela baklänges, stopp, spela framåt på musen.

Hoppas ni fattar vad jag menar, tycker det känns rörigt skrivet.

Redigerat av sennahojx, 21 januari 2013 klockan 18:29.

Windows 7 64bit, i7 3770K @3,5GHz, 8GB 1600Mhz DDR3 RAM, GeForce GTX 650 Ti, MSI Z77A-G43, Seagate Barracuda 500GB C-disk, Seagate Barracuda 2TB D-disk

#2 .M

.M

Stormuffin

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 3 065 inlägg

Postad 22 januari 2013 klockan 07:40

Jag tror inte det går med en Microsoft Mus och Intellipoint. Razer har flera programmerbara möss och jag har för mig att dom har modifier keys som ger alternativ funktion på knapparna.

Dock har jag inte grävt ned mig något i det.

#3 sennahojx

sennahojx

Användare

• Medlemmar
  • PipPip
  • 36 inlägg

Postad 22 januari 2013 klockan 20:43

Finns det möjligtvis någon tredje parts programvara som kan ordna detta?

Windows 7 64bit, i7 3770K @3,5GHz, 8GB 1600Mhz DDR3 RAM, GeForce GTX 650 Ti, MSI Z77A-G43, Seagate Barracuda 500GB C-disk, Seagate Barracuda 2TB D-disk

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Senaste trådarna

pc för alla Senaste nytt

Prenumerera på nyheter

Missa inte PC för Allas
smarta nyhetsbrev
Läs mer om nyhetsbreven här!
  PFA Express
  Veckans surftips
  Extreme
PC för Alla-nätverket