Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

[Löst genom Viasats kundtjänst]Akta er för IDG Todays Deal


Blindbock

Rekommendera Poster

EDIT - Löst genom Viasats kundtjänst

 

Tog ju erbjudandet om Viaplay 1 månad gratis, annars 79 kr. Vad blev räkningen: Jo 128.00 SEK. Blir att anmäla!

Troligen massa redan förvalda val som man ska klicka ur. Hästhandel av lågt vattenmärke. Tack IDG Deals för att ni medverkar till detta!

 

Hej John!

 

Här kommer en kvittens på ditt köp av TV-paketet för kommande månad.

Vill du framöver se vilka transaktioner som har skett på ditt betalkort hittar du dem

under ”Mitt Viaplay” på Viaplay.se. Här kommer en kvittens på ditt köp av för kommande månad.

Vill du framöver se vilka transaktioner som har skett på ditt betalkort hittar du dem

under ”Mitt Viaplay” på Viaplay.se.

 

Ordernummer: 4184930

Beställningsdatum: 2012-11-17

 

Produkt Pris Rabatt Netto

TV-paketet 49.00 SEK 0.00 SEK 49.00 SEK (varav moms 9.80 SEK)

TV+Film-paketet 79.00 SEK 0.00 SEK 79.00 SEK (varav moms 15.80 SEK)

 

Summa: 128.00 SEK

 

Betalningsmetod

Betalkort: Visa (XXXXXXXXXXXXxxxx) -128.00 SEK

 

gr.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick pengarna tillbaka och rekomenderas att beställa igen genom Viasats egna hemsida.

 

Tim, nov 17 12:56 (CET):

 

Hej John!

 

Tack för ditt mail.

 

Det verkar som att det blivit något fel vid din registrering av paket hos oss. Vi erbjuder mycket riktigt TV+Film-Paketet för 0:- första månaden för nya Viaplay-kunder.

Jag kollade upp ditt konto och det verkar ha skett en registrering av TV-paketet och TV+Filmpaketet för 49:- respektive 79:-, alltså en total summa av 128:-.

 

Jag har nu fixat detta för och sagt upp dessa två paket och betalat tillbaka dig 128:- till ditt konto!

 

För att ta del av Erbjudandet om en gratismånad TV+Film så hänvisar vi att man går in på Viaplay.se direkt och följer instruktionerna därifrån och ej genom någon "Rabattsida" eller liknande vilket verkar ha skett i ditt fall då detta kan ge upphov till dessa problem.

 

Vid ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig.

 

Ha en fortsatt trevlig lördag!

 

Med vänliga hälsningar

Tim

Viaplay Support

support@viaplay.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var ju bra.

 

En sak tycker jag är lite förvånande svarat av ViaPlay

 

För att ta del av Erbjudandet om en gratismånad TV+Film så hänvisar vi att man går in på Viaplay.se direkt och följer instruktionerna därifrån och ej genom någon "Rabattsida" eller liknande vilket verkar ha skett i ditt fall då detta kan ge upphov till dessa problem.

 

Man tar alltså och rekommenderar att man inte skall utnyttja dessa rabatterbjudanden, samtidigt måste ju ViaPlay avtalat om dessa med olika 3:e parts aktörer tex. IDG.

 

Ja märkligt erbjudande då kan man tycka.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan man ju fråga sig, om man överhuvudtaget får någon rabatt, som det erbjuds, via andra sidor?

Kan bara hålla med, mycket märkligt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IDG deal marknadsför en kampanj som finns hos Viaplay .En tjänst som IDG deal säkerligen får betalt för.Står vad jag kan se inget om att det är ett unkt erbjudande för IDG Deal. Jag ser inget märkligt med det.

 

Sen att det vid beställningen blev helt fel är säkerligen inte medvetet ,så att tala om "hästhandel av lågt vattenmärke" är överdrivet.

 

Sen är det naturligtvis inte märkligt att personen i kundtjänsten i ett personligt mail ger en ENSKILD kund ett råd om hur problemet kan lösas.Varför överhuvudtaget publicera mailet i sin helhet?

 

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...