Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Babylon Search


gandalfgrå

Rekommendera Poster

Hej. jag laddade ner några program från PC tidningen nummer 15 för någon dag sen. Som webläsare hade jag tidigare Explorer men nu har jag Google Chrome. Saken är nu den att efter nerladdningen har jag fått Babylon Search som webläsare och det är lögn att ta bort den. Jag hittar den inte någonstans och kan därför inte ta bort den. Vet någon vart den ligger på hårddisken? Jag har sökt den i sökrutan men den hittar ingenting. Jag har kollat på lägg till/ta bort men hittar ingenting där heller. Jag har kollat i revo uninstaller men där finns den inte heller. Någonstans måste den ju finnas men vart och hur blir man av med den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på chrome://chrome/extensions/

Där ska toolbaren finnas och en bild på en papperskorg

Klicka på papperskorgen som tillhör toolbaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Jag har varit inne där och rensat undan till papperskorgen det jag inte tror jag behöver. Startade sen om datorn. Men Babylon Search ligger ändå kvar där. Det enda som finns kvar på Chrome extension nu är

1. Norton Identity protection (aktiverat)

2. Skype click to call (aktiverat)

3. Website Logon (Truesuite website logon extension) ej aktiverat.

Finns något annat att göra?

 

Gå in på chrome://chrome/extensions/

Där ska toolbaren finnas och en bild på en papperskorg

Klicka på papperskorgen som tillhör toolbaren.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Babylon Support

Gå till Kontrollpanelen, klicka på Program (mjukvara).

 

Avinstallera "Browser Manager" + "Bprotector" + "Object Installer" + "Babylon Toolbar på IE"

 

Sedan, beroende på vilken webbläsare du använder, följ relevanta steg:

 

---------------------- Firefox ---------------------------

 

> Öppna ett nytt Firefox-fönster (hemsida)

 

> Gå till Verktyg> Alternativ> och gå att ändra din beställning, Hem. (F.e www.google.de) och klicka på OK.

 

> Ta bort sökmotorn i Babylon genom att klicka på den lilla pilen bredvid ikonen i Babylon

 

> Hantera sökmotorer

 

> Välj Babylon och bort

 

> Stäng Firefox och öppna igen

 

> Skriv i adressfältet "about: config" och klicka Enter

 

> Skriv i sökmotorn "Babylon".

 

> Klicka på några "Babylons" preferenser med höger musknapp och välj "Återställ"

 

I följande video kan du se hur du ändrar TAB URL:

 

http://www.youtube.com/watch?v=4yPX-ZJ5fQc&feature=related

 

----------------------------- Chrome -------------------- -----------------------------

 

Öppna Google Chrome och klicka på "skiftnyckel" ikonen:

 

Klicka> Inställningar, välj alternativet "Öppna en viss sida eller en uppsättning sidor."

 

Klicka på "Set sidor" på sidan Babylon och ta bort från listan.

 

Om du vill ändra sökmotorn i Google Chrome, följ instruktionerna nedan:

 

Öppna Google Chrome på "skiftnyckel" ikonen till höger om adressfältet, klicka:

 

Inställningar> Under "Sök", klicka på "Hantera sökmotorer ...".

 

Om du ser "Babylon Search" som standard (default), välj gärna en annan sökmotor som standard från (Google, Bing, etc.). Först då kommer du Babylon Du kan ta bort genom att klicka på lilla "X".

 

--------------------------------- Internet Explorer (IE) ------------ -------------------------------------

 

Öppna din webbläsare Internet Explorer, klicka på "Verktyg" och sedan "Internet-alternativ" och i avsnittet "Flikar" klicka på "Inställningar". Det kommer att öppna ett nytt fönster, på alternativet "När en ny flik öppnas, öppna:" i rullgardinsmenyn väljer du "Din första hemsida". Klicka sedan på OK, Verkställ och OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...