Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köra gmail från gammal dator?


Asne

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en gammal Dell Dimension 8100 med Windows ME.

 

Den används i stort sett bara till att läsa mail på, men nu har jag blivit tvångsförflyttad till gmail, och gmail släpper inte in mig för Internet Explorern är för gammal.

Jag har försökt ladda ner nya Firefox, Explorer, Opera och Chrome, men datorn är för gammal för dessa.

 

Finns det någon browser jag kan ladda ner som gmail accepterar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket minne har du i datorn, hur många MB?

Är det så du har 256MB eller mer kan det kanske gå att göra nått.

Har du mindre än 128MB eller mindre är det bara lämna in den på elektronikåtervinningen eftersom datorn har vad jag kan se RDRAM som blev ett sidospår i minneshistorien och man håller inte på och lägger tid på att söka efter mer RDRAM.

Tycker jag.

http://support.dell.com/support/edocs/systems/dsleest/specs.htm#general

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om datorn bara används för e-post tycker jag du ska lägga in en "lätt" Linux på den..

Återkom gärna om det kan vara ett alternativ.

Men ovanstående (inlägg #2) fundering kvarstår ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har en gammal Dell Dimension 8100 med Windows ME.

 

Den används i stort sett bara till att läsa mail på, men nu har jag blivit tvångsförflyttad till gmail, och gmail släpper inte in mig för Internet Explorern är för gammal.

Jag har försökt ladda ner nya Firefox, Explorer, Opera och Chrome, men datorn är för gammal för dessa.

 

Finns det någon browser jag kan ladda ner som gmail accepterar?

 

Det beror ju på att ditt operativ är alldeles för gammalt, så dom webbläsare du har försökt med, klarar inte ett gammalt operativ.

Så tyvärr är det nog inte så mycket du kan göra åt det, förutom att ge upp detta gamla operativ.

Och även om du skulle hitta en lösning, så har du ett operativ i din dator med stora säkehetshål, så du kan lätt bli angripen av olika smittor när du har kontakt med internet, och det har man ju när man använder en webbläsare eller kollar sin mail.

 

Välkommen till eforum i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket alla! Dystra besked, men det hade jag väntat mig förstås.

 

Ska kolla hur mycket minne det är för säkerhets skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Jag har en Dell  dator från 1997. Det är en pentium 400 med 128 MB Ram och Windows 98. Det gick bra att använda gmail med den datorn och internet  med direkt kabelanslutning. Men nu använder jag den bara till att läsa DVD-R och CD-R  och spelar gamla spel som inte funkar så bra med Windows 7. Spin up time har ändrats på den några gånger. Nu väntar jag bara på att den ska krascha...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Dell  dator från 1997. Det är en pentium 400 med 128 MB Ram och Windows 98. Det gick bra att använda gmail med den datorn och internet  med direkt kabelanslutning. Men nu använder jag den bara till att läsa DVD-R och CD-R  och spelar gamla spel som inte funkar så bra med Windows 7. Spin up time har ändrats på den några gånger. Nu väntar jag bara på att den ska krascha...

/Maria

Varför svara på en tre år gammal inlägg/tråd, som inte är aktuell längre, trådskaparen har inte heller varit inloggad på dessa tre år heller, så ditt inlägg hjälper ingenting, och vad du gör med din gamla dator i dag, har ingenting med denna tråd att göra heller. Tänk lite när du skriver dina inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför svara på en tre år gammal inlägg/tråd, som inte är aktuell längre, trådskaparen har inte heller varit inloggad på dessa tre år heller, så ditt inlägg hjälper ingenting, och vad du gör med din gamla dator i dag, har ingenting med denna tråd att göra heller. Tänk lite när du skriver dina inlägg.

Jag kanske ska sluta att skriva i detta forum helt? Jag har fått varningspoäng av Cecilia. . 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...