Trojan IE9
Skrivet 28 jun 2012, 09:59
Jag har ett problem med en trojan som återkommer. Det gäller inloggning på bank med BankID.
Den enda gången det märks är när jag är inne på bankens hemsida och loggar in och en textsida dyker upp.
För att det skall kunna ske måste ju IE9 vara igång och också den trojan som finns någon stans.
Om jag studerar de tjänster som är igång utan att IE9 har startat och noterar antal och namn på tjänster som visas och sedan startar IE9 och ser vad som har tillkommit i tjänstelistan, är det då möjligt att hitta trojanens beteckning som nykomling?
Någonstans måste ju programsnutten finnas som initierar den text fil som skall visas i samband med inloggningen.
Är jag helt ute och reser och i så fall hur hittar jag källan till eländet?
Jag har brandvägg och virusskydd kontinuerligt uppdaterade.
Motsvarande problem har jag inte hittat i Firefox.
Mvh / Pehr i Skanör
Skrivet 28 jun 2012, 09:59
Den enda gången det märks är när jag är inne på bankens hemsida och loggar in och en textsida dyker upp.
För att det skall kunna ske måste ju IE9 vara igång och också den trojan som finns någon stans.
Om jag studerar de tjänster som är igång utan att IE9 har startat och noterar antal och namn på tjänster som visas och sedan startar IE9 och ser vad som har tillkommit i tjänstelistan, är det då möjligt att hitta trojanens beteckning som nykomling?
Någonstans måste ju programsnutten finnas som initierar den text fil som skall visas i samband med inloggningen.
Är jag helt ute och reser och i så fall hur hittar jag källan till eländet?
Jag har brandvägg och virusskydd kontinuerligt uppdaterade.
Motsvarande problem har jag inte hittat i Firefox.
Mvh / Pehr i Skanör
Skrivet 28 jun 2012, 10:56
Vad står det på textsidan som dyker upp?
Följ anvisningarna i tråden Till dig med virus eller andra skadliga program i datorn så får vi se vad som pågår i datorn.
-----------
Jag flyttar tråden från "Windows 7" till "Virus, skadliga program & botemedel".
Cecilia
Moderator