Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

Minnes problem

• Nykomling
  • Pip
  • Grupp: Medlemmar
  • Gick med: 2012-06-26

Skrivet 26 jun 2012, 18:27

Hej!
Jag har en bärbar dator som är några år gammal men har lite klent internminne, så nu står jag här och tänkte uppgradera men det är nu problemet kommer:

Enligt fujitsu siemens så kan jag bara stoppa in max 1gb i min amilo d 1840 men när jag startar cpu-z så har datorn ett motherboard som heter uniwill 258sa0 som man kan stoppa in 2gb som max.
Så nu undrar jag, vad är det som begränsar maxmängden minne?
Kan jag stoppa in 2gb som kortet klarar av eller har fujitsu siemens gjort något och strypt mängden minne?
Det vore väldigt bra att få klarhet i detta så man vet om man kan sätta in 2st 1gb eller ej.

Mvh
Janne
0

Medlem är utloggad   Kranis-97 

• Aktiv
  • PipPipPip
  • Gick med: 2011-12-06

Skrivet 26 jun 2012, 22:58

Kan vara att om du öppnar minnesluckan under dator så kan du bara sätta i 1 GB, men om du öppnar dator via tangentbordet så kan det finnas fler minnesplatser. Är inte säker men kan vara så.
"Think outside the box"
0

• Nykomling
  • Pip
  • Gick med: 2012-06-26

Skrivet 27 jun 2012, 16:04

Visa inläggKranis-97, den 26 jun 2012, 22:58, sa:

Kan vara att om du öppnar minnesluckan under dator så kan du bara sätta i 1 GB, men om du öppnar dator via tangentbordet så kan det finnas fler minnesplatser. Är inte säker men kan vara så.

Ja, jag har öppnat luckan och det är 2 minnesplatser men jag ville ju veta om jag kan stoppa in 2 st 1gb eller om jag måste nöja mej med 2 st 512mb.
Som sagt Fujitsu säger max 1gb och moderkortstillverkaren säger 2gb. Vem ska man tro på?
0

Medlem är utloggad   Laso 

• Beroende
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer
  • Gick med: 2002-01-04

Skrivet 27 jun 2012, 16:24

Det är ju en gammal dator detta, som inte säljs längre, och läser man vidare på olika sajter, så är alla överens om att det är 1 GB som gäller som max, standard vid köp var tydligen 2 st 256 MB minnen.

Så du kan pressa i 2 st 512 minnen, men får bara ut 1 GB ändå.
0

Medlem är utloggad   vertpre 

• Flitig
  • PipPipPipPip
  • Gick med: 2004-11-20

Skrivet 27 jun 2012, 17:36

Hej

På det här tyska Amilo-forumet är det flera som har installerat 2 GB minne utan problem. Jag har själv ingen erfarenhet av Amilo, men det verkar ju som det fungerar.

http://www.amilo-for...B-moeglich.html

Här är en Google översättning i fall du inte pratar tyska. Den är inte helt korrekt men det viktiga är rätt översatt.

http://translate.goo...ved=0CG8Q7gEwAA
0
Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)

Senast obesvarade trådar
Prenumerera på nyheter

Missa inte våra nya
smarta nyhetsbrev

Läs mer om nyhetsbreven här!
Beställ direkt:

Extreme
PC för Alla-nätverket