Jag ignorerade meddelande och tryckte på att stänga ner pop-upen och en varningstext dök upp om jag ville "Lämna eller stanna kvar" på sidan och tryckte givetvis på att lämna, startade om datorn, gick in på Mediafire igen och kunde ladda ner filen utan att någon popup dök up/fake virus eller vad man nu ska kalla det dök up.
Det märkliga är att när popupen dök upp så visade den sig vara typ java styrd eller något för att identifera mitt antivirusprogram för att göra det här "fake viruset" så trovärdigt som möjligt. (Upptäckte det genom att Java var uppe och gick i bakgrunden samtidigt som popupen var uppe)
Men nu kommer frågan eller rättare sagt vad jag ska göra eftersom jag blivit nojjig efter dethär att jag har något virus på datorn. Jag har skannat datorn med alla sorters antimalware, virus, trojan program. Malwarebytes, bitdefenders quickscan etc.. utan att hitta några resultat, vad kan detta varit för något? Bara något skämt som ville skrämma mig från att ladda ner filen? Och hur kunde den veta vilket antivirusprogram jag hade för att popupen såg ut exakt som mitt antivirus.
Jag Använder Microsoft Security Essentials om någon undrar.
Inlägget är redigerat av Buurken: 18 jun 2012, 00:09.

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg