Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

HP mus mc-0856 slutar att fungera

Medlem är utloggad   embla 

• Aktiv
  • PipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Gick med: 2003-03-14

Skrivet 17 jun 2012, 16:39

Hej!
Jag har en stationär dator, HP Pavilion Elite HPE, där mus och tangentbord är (inbyggt) trådlöst anslutna.
Musen äter ju batterier men jag kör uppladdningsbara. Ibland slutar den att fungera ändå. Lampan under kan lysa och jag trycker Connect under, men det hjälper inte. Musen fungerar inte. Jag byter då till trådbunden mus och - ett tag senare - fungerar den trådlösa igen...
Behöver jag ladda ner nya drivrutiner? Hur gör jag det?
Eller ska jag göra något annat?
Tack på förhand!!
0

Medlem är utloggad   Tune 

• Flitig
  • PipPipPipPip
  • Gick med: 2011-10-23

Skrivet 17 jun 2012, 18:49

Problemet du nämner är anledningen till att jag slutat använda trådlösa tangentbord och möss, har råkat ut för precis samma problem med ett flertal olika trådlösa möss och tangentbord.. Du kan ju prova att uppdatera drivrutiner men jag är tveksam till att det löser problemet. Om du har möjlighet att byta kanal på möss och tangentbord kan du prova det också.

Du kan utgå härifrån när du letar drivrutin till mus och tangentbord, kan inte ange genväg mer exakt när du inte anger exakt modellbeteckning:
http://www8.hp.com/s...rt-drivers.html
1

Medlem är utloggad   embla 

• Aktiv
  • PipPipPip
  • Gick med: 2003-03-14

Skrivet 17 jun 2012, 19:38

Tack för tipset. Sökte på MC-0856 alt MG-056 (svårt att se vad det står på undersidan, men jag hittade inget...) synd - för det är ju väldigt smidigt med trådlöst...

Tack i alla fall! :-)
0

Medlem är utloggad   Tune 

• Flitig
  • PipPipPipPip
  • Gick med: 2011-10-23

Skrivet 18 jun 2012, 10:53

Citat

Tack för tipset. Sökte på MC-0856 alt MG-056 (svårt att se vad det står på undersidan, men jag hittade inget...) synd - för det är ju väldigt smidigt med trådlöst...

Smidigt ja men betydligt mer anslutningsproblem och batterier som behöver bytas.
0
Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)

Senast obesvarade trådar
Prenumerera på nyheter

Missa inte våra nya
smarta nyhetsbrev

Läs mer om nyhetsbreven här!
Beställ direkt:

Extreme
PC för Alla-nätverket