när jag öppnar en video med rubr blixtrar rutan snabbt till och meddelar att "ett annat program ej är kompatibelt med vissa visuella element och att färgschemat ändrats till Windows Vista Basic" - när spelaren stängs återgår färgschemat till Aero. jag antar jag måste ha kommit åt nån inställning i Home Cinema men hittar inte igen vad eller återgång till standardisntällning. när jag kör med t ex VLC så uppstår e j problemet.
Sida 1 av 1
Media player classic - home cinema Vista
Skrivet 16 jun 2012, 11:46
Skrivet 16 jun 2012, 11:46
Skrivet 19 jun 2012, 13:08
lite förvånande att jag inte fått nåt svar på mitt problem med färgschema - måste jag ominstallera home-cinema-spelaren?
Skrivet 19 jun 2012, 13:08
lite förvånande att jag inte fått nåt svar på mitt problem med färgschema - måste jag ominstallera home-cinema-spelaren?
Skrivet 24 jun 2012, 09:01
Öppna upp inställningarna för spelaren, se om du hittar något om använda videorendrerare. Där står säkert något i stil med Overlay, ändra till EVR eller VMR 7 eller 9.
Torde gå. Inte bekant med spelaren inställningar men valet borde finnas.
Skrivet 24 jun 2012, 09:01
Öppna upp inställningarna för spelaren, se om du hittar något om använda videorendrerare. Där står säkert något i stil med Overlay, ändra till EVR eller VMR 7 eller 9.
Skrivet 26 jun 2012, 08:40
tackar - hittade nu "renderingsinställningar" med ungefär likande knappar du angav - har nu lyckats avhjälpa det irriterande problemet.
Skrivet 26 jun 2012, 08:40
tackar - hittade nu "renderingsinställningar" med ungefär likande knappar du angav - har nu lyckats avhjälpa det irriterande problemet.
Sida 1 av 1
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
Nexus 7 medföljande sladd
Forum: Bärbara datorer -
Skapa mall för utskriftsinställningar
Forum: Skrivare -
Kingsoft office suite pro 2013
Forum: Ordbehandling - Word m fl -
Facebook aviseringar
Forum: Internet – övrigt -
nekad åtkomst på vissa sidor på nätet xp
Forum: Windows XP -
rättigheter för mappar i windows-xp
Forum: Windows XP -
Koppla Word - Access, flera på samma sida.
Forum: Ordbehandling - Word m fl -
Rockchip RK3188
Forum: Linux & Unix -
DNS(BIND) statistik
Forum: Nätverket - programvara -
Får man check per konto eller id som Amazon affiliate?
Forum: Webbutveckling - övrigt

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg