RN
-
Grupp:
Medlemmar
-
-
Gick med:
2001-09-10
-
-
IT-kunskaper:Vet ingenting om nånting. Fast det vet jag inget om.
Skrivet 11 jul 2012, 10:24
Citat
- Skärmen blir "dålig" direkt när jag startar datorn. Håller jag in funktiontangent för att kunna välja felsäkert läge är skärmen dålig redan innan jag väljer.
Mina ögon säger mig att bilden visar en på tok för varm GPU på grafikkortet. Funkar grafikkortets fläkt överhuvudtaget? Om kortet körs överklockat, ta bort överklockningen. Man kan även testa att underklocka kortet för att se om felet försvinner (med
PowerStrip kan du testa sänka klockfrekvenserna för det). Men jag skulle tippa på att du ändå åker på att köpa nytt grafikkort.
Nytt kort således och med tanke på att 9800Pro är ett gammalt AGP-kort har du tyvärr inte så värst många att välja bland idag. Nvidia går bort på en gång då endast AMD har AGP-kort av lite modernare slag. Moderna kort kan kräva ordentligt med ström så man kan nog inte dra på för mycket heller med tanke på din dators nätaggregat (om nu datorn i övrigt kan reflekteras av åldern på 9800Pro). Men varför inte satsa på nåt mellan Radeon HD3450-HD3650 från listan här...
http://www.prisjakt....lager#prodlista
0