Sida 1 av 1
Koppla om från intern till extern wifi
Skrivet 10 jun 2012, 13:42
Jag försökte stänga av den interna i en Toshiba 660 och koppla om till extern adapter, via USBkabel men lyckades inte så det gick att se, går det automatiskt eller är båda aktiva?
Bilden visar PC Junior med sin första "dator"
Skrivet 10 jun 2012, 13:42
Jag försökte stänga av den interna i en Toshiba 660 och koppla om till extern adapter, via USBkabel men lyckades inte så det gick att se, går det automatiskt eller är båda aktiva?
Skrivet 11 jun 2012, 17:10
Gå in i "den här datorn" samt "hårdvara". Inaktivera det inbyggda wifi-kortet.
Sedan ska det funka!
Hej och hopp!
Skrivet 11 jun 2012, 17:10
Gå in i "den här datorn" samt "hårdvara". Inaktivera det inbyggda wifi-kortet.
Sedan ska det funka!
Sedan ska det funka!
Hej och hopp!
Skrivet 12 jun 2012, 18:11
Skrivet 12 jun 2012, 18:11
Skrivet 16 jun 2012, 16:04
Ett alternativ till att inaktivera nätverkskortet kan ju vara att inaktivera nätverksanslutningen i stället.
Skrivet 16 jun 2012, 16:04
Ett alternativ till att inaktivera nätverkskortet kan ju vara att inaktivera nätverksanslutningen i stället.
Skrivet 16 jun 2012, 17:49
Cecilia, den 16 jun 2012, 16:04, sa:
På hotell med Wifi vill jag slå av det interna och lägga ut en extern adapter på en kabel, det verkar inte gå eller att kolla om interna slås av när jag har en extern.
Skrivet 16 jun 2012, 17:49
Cecilia, den 16 jun 2012, 16:04, sa:
På hotell med Wifi vill jag slå av det interna och lägga ut en extern adapter på en kabel, det verkar inte gå eller att kolla om interna slås av när jag har en extern.
Skrivet 16 jun 2012, 22:45
Med hjälp av kommandot "ipconfig /all" i Kommandotolken kan man se om en nätverksanslutning är avstängd.
Skrivet 16 jun 2012, 22:45
Med hjälp av kommandot "ipconfig /all" i Kommandotolken kan man se om en nätverksanslutning är avstängd.
Skrivet 04 aug 2012, 15:54
Tror man får ta upp det med tillverkaren då en separat inte stänger av den inbyggda, antingen är båda på eller av nu.
Skrivet 04 aug 2012, 15:54
Tror man får ta upp det med tillverkaren då en separat inte stänger av den inbyggda, antingen är båda på eller av nu.
Skrivet 04 aug 2012, 16:24
Öppna Nätverks och Delningscenter. Klicka på Ändra inställningar för Nätverkskort. Där ska du se alla anslutningarna. Högerklicka på den du vill inaktivera.
Skrivet 04 aug 2012, 16:24
Öppna Nätverks och Delningscenter. Klicka på Ändra inställningar för Nätverkskort. Där ska du se alla anslutningarna. Högerklicka på den du vill inaktivera.
Skrivet 04 aug 2012, 16:27
PC Senior, den 04 aug 2012, 15:54, sa:
Att det skulle ske ngn automatisk avaktivering av ett nätverkskort för att du adderar ett extra finns knappast. Vill du inte att ett kort skall vara aktivt får du själv stänga ner det. Via BIOS, fysiskt (vanligt med WLAN-knapp på laptops) eller enhetshanteraren.
Funkar inget av det ovanstående är ngt trasigt.
Skrivet 04 aug 2012, 16:27
PC Senior, den 04 aug 2012, 15:54, sa:
Att det skulle ske ngn automatisk avaktivering av ett nätverkskort för att du adderar ett extra finns knappast. Vill du inte att ett kort skall vara aktivt får du själv stänga ner det. Via BIOS, fysiskt (vanligt med WLAN-knapp på laptops) eller enhetshanteraren.
Skrivet 12 nov 2012, 02:14
joe, den 04 aug 2012, 16:27, sa:
jag gick in i Enhetshanteraren förut och stängde av, då försvann även externa.
Skrivet 12 nov 2012, 02:14
joe, den 04 aug 2012, 16:27, sa:
jag gick in i Enhetshanteraren förut och stängde av, då försvann även externa.
Sida 1 av 1
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
Namnge individuella säkerhetskopieringar
Forum: Windows 7 -
Hypersnabb batteriladdning!
Forum: Öppet forum! Ordet är fritt ... -
Skärmen startar inte när ja öppnar locket
Forum: Bärbara datorer -
Process Lasso Pro FREE license
Forum: Program - övriga -
Dell panka
Mask On
Hur får man game.cfg att fungera i CS: Global Offensive?
Forum: Datorspel -
10 gratisverktyg för säkert nät
Forum: Säkerhet - övrigt -
Varning för ”Nummerupplysningen.se”
samsung galaxy note vcf fungera inte
Forum: Mobiltelefoner

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg