Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

uppdatering av hemsida


sonvännerna

Rekommendera Poster

sonvännerna

Jag vet inte hur jag ska göra för att uppdatera hemsidan www.sonvannerna.org. Dels har jag bytt dator och dels har vi ett nytt webbhotell one.com.

 

På den gamla datorn hade jag ett program som hette Microsoft Frontpage men det har jag inte kvar. Nu har jag Dreamweaver CS6.

 

Jag tycker att jag har gjort som instruktionsboken säger, men hur jag än bär mig åt får jag svaret "ett FTP-fel inträffade. Det går inte att ansluta till värddatorn.

 

fjärrvärdservern finns inte.

 

Jag vill gärna kunna ändra eller lägga till text och bilder.

 

Det ska tilläggas att jag är inte så hemma på alla fackuttryck men jag vill lära mig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du verkar ha angivit fel uppgifter till servern där filerna finns.

värdnamnet brukar vara ftp.dindomän.se eller i ditt fall ftp.sonvannerna.org och användarnamn och lösenord det du fått från webbhotellet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

d_andersson

Jag vet inte hur jag ska göra för att uppdatera hemsidan www.sonvannerna.org. Dels har jag bytt dator och dels har vi ett nytt webbhotell one.com.

 

På den gamla datorn hade jag ett program som hette Microsoft Frontpage men det har jag inte kvar. Nu har jag Dreamweaver CS6.

 

Jag tycker att jag har gjort som instruktionsboken säger, men hur jag än bär mig åt får jag svaret "ett FTP-fel inträffade. Det går inte att ansluta till värddatorn.

 

fjärrvärdservern finns inte.

 

Jag vill gärna kunna ändra eller lägga till text och bilder.

 

Det ska tilläggas att jag är inte så hemma på alla fackuttryck men jag vill lära mig.

 

 

 

 

Hej, jag antar att du försöker föra över sidan via "site manager" i Dreamweaver? Nu vet jag inte hur version C6 ser ut men jag har en äldre version av Dreamweaver(CS3) som ger mig samma meddelande även om jag skriver i rätt uppgifter. Vet inte vad problemet är egentligen. Till slut så löste jag det hela genom att ladda hem ett fristående och fritt FTP - program.

 

Jag är lite fundersam,

 

 

  1. Du skriver att ni har bytt webbhotell?
    Detta innebär att ni har nya uppgifter(de från ONE) mot de tidigare uppgifterna från det andra webbhotellet, har dessa nya uppgifter från ONE ställts in i C6?
  2. Har du loggat in på servern på det nya hemsideskontot via Frontpage?
  3. Har du rätt uppgifter till ditt konto?
  4. Försöker du koppla upp dig mot servern via Dreamweavers FTP -del?
  5. Har du provat något fristående FTP - program?

Har du inte provat punkt 3, så prova att ladda hem t ex:

 

 

CoffeeCup Free FTP

http://www.coffeecup.com

 

FileZilla FTPh

http://filezilla-project.org

 

 

Mvh

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sonvännerna

Jonas_B men det finns ju en rad där jag ska skriva ftp-anslutning? Ska jag skriva samma sak där?

 

 

D-andersson "site manager" vad är det? Jag har något som heter Cute ftp men det blir samma sak där.

 

 

Jag har ju lyckats att uppdatera index-sidan men jag har ingen aning om hur jag bar mig åt.

En annan sak som är konstig sak är att på filen aktuellt har jag korrekt utseende på Dreamweaver,

men på hemsidan är det bara html-sidan som visas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aktuellt i Dreamweaver speglar kanske innehållet på de lokala filerna på datorn, så då är det inte konstigt.

 

Kan du ta en skärmdump på hur anslutningsdelen ser ut i CuteFTP (utan att visa användarnamn och lösen) så är det lättare att guida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sonvännerna

Jonas_B 1)Vad är en skärmdump?

 

2) programmet heter tydligen coreFtP

 

från en som inte begriper någonting

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...