ASUS G74S med win 7 premium Webkameran ur funktion
Skrivet 26 maj 2012, 00:19
Hej.
Kan någon hjälpa mig med förslag till hur jag kan återkoppla webkameran. Som exempel startade den inte när jag pratade med min bror via Skype för några dagar sedan. Symbolen för webkameran var överstryken. Ljudet var dock OK. Vi har inte haft problem tidigare med att se och höra varandra när vi samtalar via Skype.
Tack på förhand för hjälpen
Signatur: Ålderman
Skrivet 26 maj 2012, 00:19
Kan någon hjälpa mig med förslag till hur jag kan återkoppla webkameran. Som exempel startade den inte när jag pratade med min bror via Skype för några dagar sedan. Symbolen för webkameran var överstryken. Ljudet var dock OK. Vi har inte haft problem tidigare med att se och höra varandra när vi samtalar via Skype.
Tack på förhand för hjälpen
Signatur: Ålderman
Skrivet 27 maj 2012, 21:52
Hej,
Vad är det för webbkamera; inbyggd i datorn (laptop) eller extern inkopplad via USB?
Vad är det för dator, fabrikat och modellbeteckning?
Syns webbkameran i Enhetshanteraren under bildenheter?
Passa samtidigt på att kontrollera om om du har någon gul markering i Enhetshanteraren vid någon enhet, som indikerar att något är fel i listan som kommer upp.
I Vista/Windows 7
Start > i sökfältet skriv enhets > i listan som kommer upp klicka på Enhetshanteraren => Då öppnas enhetshanteraren och kolla i listan efter några gula eller röda markeringar vid någon enhet.
Webbkameran bör även synas i Enheter och skrivare
Start > Enheter och skrivare
Är det en webbkamera som kopplas in via USB porten, så stäng av datorn > koppla ur kameran > starta datorn och låt Windows ladda färdigt > koppla in webbkameran => kontrollera om den fungerar
Det är väl vad jag kan komma på just nu med den information som finns.
Någon annan kanske har mer tips när du återkopplat ovanstående.
Mvh
[Edit] Missade att du skrivit ASUS G74S i rubriken.
Säker på att den inte heter ASUS G74SX? För på ASUS sida hittar jag endast denna: http://www.asus.com/...werhouse/G74SX/
Inlägget är redigerat av Flyfisherman: 27 maj 2012, 22:02.
Skrivet 27 maj 2012, 21:52
Passa samtidigt på att kontrollera om om du har någon gul markering i Enhetshanteraren vid någon enhet, som indikerar att något är fel i listan som kommer upp.
I Vista/Windows 7
Start > i sökfältet skriv enhets > i listan som kommer upp klicka på Enhetshanteraren => Då öppnas enhetshanteraren och kolla i listan efter några gula eller röda markeringar vid någon enhet.
Mvh
Säker på att den inte heter ASUS G74SX? För på ASUS sida hittar jag endast denna: http://www.asus.com/...werhouse/G74SX/
Inlägget är redigerat av Flyfisherman: 27 maj 2012, 22:02.
Skrivet 28 maj 2012, 14:21
Flyfisherman, den 27 maj 2012, 21:52, sa:
Hej,
Vad är det för webbkamera; inbyggd i datorn (laptop) eller extern inkopplad via USB?
Vad är det för dator, fabrikat och modellbeteckning?
I Vista/Windows 7
Är det en webbkamera som kopplas in via USB porten, så stäng av datorn > koppla ur kameran > starta datorn och låt Windows ladda färdigt > koppla in webbkameran => kontrollera om den fungerar
Mvh
Hej igen.
Det är en bärbar dator ASUS G74S inköpt i år på Computer City i Stockholm. Såväl kamera som ljud är fast. I enhets hanteraren är endast -datorn- markerad med en gul trekant med ett utropstecken i.
Hoppas att Ni kan hjälpa mig att hitta en lösning på problermet.
2012-05-28
Hälsningar
Ålderman
Inlägget är redigerat av Flyfisherman: 28 maj 2012, 21:13.
Anledning till redigering: Lyft ur svaret ur citatet så det inte det blir hopblandat. Flyfisherman / Moderator
Skrivet 28 maj 2012, 14:21
Flyfisherman, den 27 maj 2012, 21:52, sa:
I Vista/Windows 7
Mvh
Hej igen.
Det är en bärbar dator ASUS G74S inköpt i år på Computer City i Stockholm. Såväl kamera som ljud är fast. I enhets hanteraren är endast -datorn- markerad med en gul trekant med ett utropstecken i.
Hoppas att Ni kan hjälpa mig att hitta en lösning på problermet.
2012-05-28
Hälsningar
Ålderman
Inlägget är redigerat av Flyfisherman: 28 maj 2012, 21:13.
Anledning till redigering: Lyft ur svaret ur citatet så det inte det blir hopblandat. Flyfisherman / Moderator
Skrivet 28 maj 2012, 21:27
Hej,
Du har alltså en gul symbol i Enhetshanteraren och detta tyder på att det är något med hårdvaran eller dess drivrutin som inte fungerar som det skall.
Ta en skärmbild på enhetshanteraren och lägg upp, så vi får se hur det ser ut.
Lägg upp en skärmbild på endast den rutan (dra upp rutan så allt kommer med), vad den visar.
Använd Windows inbyggda skärmklippverktyget (Snipping tool) för att ta en skärmbild.
Eller så trycker du [Alt] + [PrntScrc] och då tas en skärmbild av hela det aktiva fönstret som du då måste klistra in i tex. Paint och därefter spara som .png.
För att bifoga bilder och filer: använd full redigerare eller klicka på 'Skriv nytt inlägg i tråden' och sedan finns en knapp 'Bifoga filer'.
Osäker hur du bifogar fil? kolla in detta: http://eforum.idg.se...ost__p__1575011
Ps.
Ett litet tips i all välmening. Du behöver inte alltid "Svara med citat" om du inte vill. Det går bra att skriva i Snabbsvar nedanför också alternativt klickar du på röda knappen 'Skriv nytt inlägg i tråden' eller klicka 'Använd full redigerare'.
Skrivet 28 maj 2012, 21:27
Du har alltså en gul symbol i Enhetshanteraren och detta tyder på att det är något med hårdvaran eller dess drivrutin som inte fungerar som det skall.
Ta en skärmbild på enhetshanteraren och lägg upp, så vi får se hur det ser ut.
Lägg upp en skärmbild på endast den rutan (dra upp rutan så allt kommer med), vad den visar.
Använd Windows inbyggda skärmklippverktyget (Snipping tool) för att ta en skärmbild.
Eller så trycker du [Alt] + [PrntScrc] och då tas en skärmbild av hela det aktiva fönstret som du då måste klistra in i tex. Paint och därefter spara som .png.
För att bifoga bilder och filer: använd full redigerare eller klicka på 'Skriv nytt inlägg i tråden' och sedan finns en knapp 'Bifoga filer'.
Osäker hur du bifogar fil? kolla in detta: http://eforum.idg.se...ost__p__1575011
Ps.
Ett litet tips i all välmening. Du behöver inte alltid "Svara med citat" om du inte vill. Det går bra att skriva i Snabbsvar nedanför också alternativt klickar du på röda knappen 'Skriv nytt inlägg i tråden' eller klicka 'Använd full redigerare'.
Skrivet 29 maj 2012, 19:31
Hej återigen.
Tyvärr får jag inte med trekanten som är ramad och gul med med ett relativt kraftigt utropstecken - när jag kopierar datorbilden.
När jag ändå letade i datorn kunde jag konstatera att det är en ASUS G74SX som Du trodde.
Kan Du eller någon annan kunnig komma på en lösning på problemet ändå.
Det är särskilt angeläget eftersom jag rwegelbundet Skype-pratar med min bror som är bosatt i Tyskland sedan c:a 45 år
MVH
Ålderman (fyllde 70 i april)
Skrivet 29 maj 2012, 19:31
Tyvärr får jag inte med trekanten som är ramad och gul med med ett relativt kraftigt utropstecken - när jag kopierar datorbilden.
När jag ändå letade i datorn kunde jag konstatera att det är en ASUS G74SX som Du trodde.
Kan Du eller någon annan kunnig komma på en lösning på problemet ändå.
Det är särskilt angeläget eftersom jag rwegelbundet Skype-pratar med min bror som är bosatt i Tyskland sedan c:a 45 år
MVH
Ålderman (fyllde 70 i april)
Skrivet 29 maj 2012, 19:41
Hej,
Grattis i efterskott.
Exakt hur gjorde du när du provade att ta skärmklippet?
När du har enhetshanteraren upp och det fönstret aktivt så att säga, så kan du bara trycka på tangenterna [Alt] och [Print Scrn]
Då tas ett skärmklipp av hela den rutan och läggs i urklippshanteraren.
Sedan kan du bara öppna vilket program som helst som klarar av att lägga en bild i tex. Microsoft Paint som du hittar i Program > Tillbehör => sedan klistrar du bara in bilden där med [Ctrl] + [V] eller i menyn klistra in. Spara filen som .png eller .jpg
Det blir mycket lättare att ge förslag på lösning om man kan få se hur det ser ut i enhetshanteraren.
Ja då är det väl denna dator då? http://www.asus.com/...werhouse/G74SX/
Mvh
Skrivet 29 maj 2012, 19:41
Grattis i efterskott.
Exakt hur gjorde du när du provade att ta skärmklippet?
När du har enhetshanteraren upp och det fönstret aktivt så att säga, så kan du bara trycka på tangenterna [Alt] och [Print Scrn]
Då tas ett skärmklipp av hela den rutan och läggs i urklippshanteraren.
Sedan kan du bara öppna vilket program som helst som klarar av att lägga en bild i tex. Microsoft Paint som du hittar i Program > Tillbehör => sedan klistrar du bara in bilden där med [Ctrl] + [V] eller i menyn klistra in. Spara filen som .png eller .jpg
Det blir mycket lättare att ge förslag på lösning om man kan få se hur det ser ut i enhetshanteraren.
Ja då är det väl denna dator då? http://www.asus.com/...werhouse/G74SX/
Mvh
Skrivet 31 maj 2012, 17:13
Hej återigen
Hur hittar jag urklippshanteraren???????
Letat men inte funnit.......
Hälsningar
Ålderman
Skrivet 31 maj 2012, 17:13
Hur hittar jag urklippshanteraren???????
Letat men inte funnit.......
Hälsningar
Ålderman
Skrivet 31 maj 2012, 17:49
Någon urklippshanterare behöver du inte använda. Det borde gå bra att följa det som står i inlägg 6. Om du har något problem med den beskrivningen så berätta var någonstans det blir stopp.
Skrivet 31 maj 2012, 17:49
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
Sökning i W7
Forum: Windows 7 -
Bildskärmen släcks efter c:a 30 sekunder och jag loggas ut
Forum: Windows 7 -
Ta bort rast på rätt sida om dygnet för rätt OB-Tillägg
Forum: Kalkylprogram - Excel m fl -
Kingsoft office suite pro 2013
Forum: Ordbehandling - Word m fl -
Facebook aviseringar
Forum: Internet – övrigt -
nekad åtkomst på vissa sidor på nätet xp
Forum: Windows XP -
rättigheter för mappar i windows-xp
Forum: Windows XP -
HD som fyller sig och återgår
Forum: Hårddiskar & Lagringsmedia -
Koppla Word - Access, flera på samma sida.
Forum: Ordbehandling - Word m fl -
Rockchip RK3188
Forum: Linux & Unix

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg