Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

Scanner-skrivare funkar inte :-(

Medlem är utloggad   MariaE 

• Aktiv
  • PipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Gick med: 2010-04-03

Skrivet 22 maj 2012, 13:55

Hej min scanner och skrivare funkar inte sedan jag installerade Windows 7 64 bitar. Jag har de flesta menyer på engelska också är det det som orsakar problem? Min scanner heter Canon MP190. Det funkar varken att skriva eller scanna just nu. Jag vet att skrivarfunktionen kan försvinna om man tittar konstigt på den men scannern borde funka. Jag har haft sönder en hel del skrivare och ingen har kunnat säga vad det beror på så då måste det bero på att jag tittar snett på den :-) Det är en USB-scanner-skrivare förståss. Det är nog det som är problemet :-( Min matrisskrivare den funkade utmärkt enda tills de slutade att tillverka färgband till den :-( Jag hittar inga drivrutiner för skrivaren som är på 64 bitar. Men i vilket fall som heltst borde ju scannerfunktionen funka tycker jag är är det sama drivrutiner till båda funktionerna.

/Maria

Inlägget är redigerat av MariaE: 22 maj 2012, 13:58.

0

Medlem är utloggad   NoWin 

• Flitig
  • PipPipPipPip
  • Gick med: 2009-02-11

Skrivet 22 maj 2012, 15:57

Du behöver antagligen nya drivrutiner. http://software.cano...cts/0010639.asp
0

• Aktiv
  • PipPipPip

Skrivet 22 maj 2012, 17:35

NoWin, den 22 maj 2012, 15:57, sa:

Du behöver antagligen nya drivrutiner. http://software.cano...cts/0010639.asp

Då ska jag försöka ladda ner från den sidan . Det kanske funkar bättre. Jag laddade ner från en annan sida men det var bara för 32-bitarsversionen.
/Maria
0

• Beroende
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer
  • Gick med: 2010-08-27

Skrivet 22 maj 2012, 17:57

Det brukar ofta vara så när man skal installera drivrutiner till skrivare, webbkameror och skanners som har egna drivrutiner; att man först ser till att dessa enheter är frånkopplade från datorn.

Först startar man installationsprogrammet (Setup.exe eller liknande) och installerar, sedan kommer en ruta upp där man uppmanas att ansluta den enhet som det gäller och klicka fortsätt installationen.

Lycka till.:thumbsup:
0

• Aktiv
  • PipPipPip

Skrivet 23 maj 2012, 04:48

Flyfisherman, den 22 maj 2012, 17:57, sa:

Det brukar ofta vara så när man skal installera drivrutiner till skrivare, webbkameror och skanners som har egna drivrutiner; att man först ser till att dessa enheter är frånkopplade från datorn.

Först startar man installationsprogrammet (Setup.exe eller liknande) och installerar, sedan kommer en ruta upp där man uppmanas att ansluta den enhet som det gäller och klicka fortsätt installationen.

Lycka till.:thumbsup:

Nu funkar allt som det ska utom denna webbbläsare Internet explorer 9. Safari funkar bättre då jag använder stor text. Jag ser bara halva skärmen när jag förstorar texten.

/Maria
0
Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)

Senast obesvarade trådar
Prenumerera på nyheter

Missa inte våra nya
smarta nyhetsbrev

Läs mer om nyhetsbreven här!
Beställ direkt:

Extreme
PC för Alla-nätverket