Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Journey - underbart vackert mystiskt spel


mrcreosote

Rekommendera Poster

Hej. Jag funderar på om jag ska skaffa xbox eller ps3. Spelet Journey finns bara till ps3, och det verkar så bra att jag nästan är sugen att köpa ps3 bara därför! (Den eviga diskussionen - xbox eller ps3?)

 

Trailer: Journey trailer

 

Det har fått fantastiska recensioner: ännu en recension

 

recension

 

lyrisk recension

 

Vad tycker ni? blir ni sugna? Någon som redan har detta spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag köpte spelet Journey för ett tag sedan för att jag tyckte det verkade bra, men det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig.

Typ 90% av spelet är att man går runt å ser på fin grafik, å resten är att man samlar ihop på i vad som ser ut att vara små tygbitar för att man ska komma vidare i spelet.

 

Hade jag vetat detta innan jag köpte det hade det aldrig blivit något köp av mig, så mig passade det inte alls.

Det tog typ två timmar att köra igenom, det är vad jag tycker men smaken är som baken delad.

 

Sen till den eviga frågan vilken konsol passar bäst.

 

PS3: Plus: Gratis att spela online, Blu-ray spelare.

Minus: online butiken är kass, rörig som f**, sen det här att det tar en evighet att installera spel man har köpt i butiken.

 

360: Plus: Bra butik där allt är samlat på en plats, går man in på ett spel så finns allt om detta spel i denna "mapp" typ demo,bilder,info,videos,och vad du kan köpa.

Spel och demos går att startar omedelbart efter nedladdning från butik, ingen installation behövs bara tuta å köra.

Det verkar finnas mera demos till 360´n

Det är mycket lätt om man ska göra backup på saker, där ligger PS3:an långt efter tycker jag.

 

Minus: Det kostar penger att spela online, kostar typ 5-600 om året att vara guld kund går att komma undan billigare om man tittar runt på nätet.

(Ladda ner demos går det att göra med silver konto (gratis).)

Det finns ingen blu-ray spelare om man tycker detta är en viktig punkt.

 

Jag spelar mest på PS3:an bara eftersom min polare är MS hatare och vägrar att köpa en 360:i. (kör Battlefield ihop)

 

Till sist vill jag tipsa om spelet Alan Wake som finns till 360:in och pc, man sitter som på nålar genom nästan hela spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alan Wake finns också på min önskelista!! Men då måste man ju köpa både Ps3 (journey) och Xbox till alan wake! Suck!

Hur är kontrollerna på AW til xbox? är det inte mer ett PC spel? är det "peka klicka"?

 

Är det inte lättare och billigare att hitta begagndade se till xbox än ps3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alan Wake kom först till 360:n och på senare tid så är den släppt till pc, och NEJ det är inget peka, klicka spel.

 

Här ser du lite hur det är att spela

 

Jag köper aldrig begagnade spel så jag vet inte hur det ligger till med det nu för tiden, kan bli så att man måste köpa vissa koder för att få alla funktioner i spelet som den förste ägaren troligen har förbrukat.

 

Exempel: När jag köpte Alan Wake till 360:n så fick jag med koder som var till en DLC, alltså en fortsättning på huvudspelet. Om nu jag skulle få för mig att sälja detta så får den person köpa till detta eftersom jag redan har förbukat den koden som följer med när du köper nytt, så det kan bli dyrare än man tror att köpa begagnat.

 

Att köpa detta som begagnat till PC är nog inget att rekommendera, tror inte ens att det går att installera utan ny kod eftersom STEAM är inblandade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...