mannipanni
-
Grupp:
Medlemmar
-
-
Gick med:
2007-09-03
Skrivet 09 maj 2012, 15:43
Laso, den 05 maj 2012, 13:52, sa:
Har du möjlighet att försöka installera på en annan dator, för att se om det uppstår samma typ av "fel" ?
Kan ju vara något som inte blir rätt avinstallerat, när du försöker?
Hej igen!
Tusen tack till alla som har försökt hjälpa mig. Jag måste berätta att någontng hade verkligen hänt antigen med min egen medverkan eller av misstag. Har avinstallerat och omintsallerat flera gånger skrivaren, sist med Webb installer från Epsons hemsida. Ingenting blev bättre. Men eftersom jag läste allt möjligt på nätet så råkade jag läsa att man kunde skanna med IrfanWiew. Så jag installerade det och jag kunde plötsligt skanna inuti programmet. Sen fick spara de i bildmappen. Gjorde en försök och stängde av programmet. När jag öppnade igen så funkade det inte, samma sak
"Kan ej kommunicera..." Sen såg jag någon annan någonstans hade liknande problem, kommer inte ens ihåg vilka platser jag besökte. När han sen
avinstallerade och ominstallerade IrfanWiew fungerade det igen. Så jag gjorde samma sak. Och lät programmet vara öppet men stängde datorn på kvällen och på morgonen samma sak igen. Ingen kontakt.
Sen av rent nyfikenhet trycke på knappen kör som administratör, fick ge tilllåtelse och tro eller ej skanners ikon svarade utan att jag behövde öppna IrfanWiew och vips var bilderna i min bildmapp. Vet inte om det fungerar i morgon men får hoppas verkligen.
Varför det är så går tyvärr över mitt huvud. Jag kan ju skriva ut och kopiera normalt.
Hur som helst är jag tacksam för alla förslag. Vem vet när jag behöver er hjälp igen.
En äldre dam i knipa
1