Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

Tillägg i webbläsaren

Medlem är utloggad   Ulvas 

• Aktiv
  • PipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Gick med: 2009-02-22

Skrivet 12 apr 2012, 09:05

Hej,

jag har Win 7 och IE 9. Allt fungerar utmärkt bra. Men, jag har ett tillägg som jag inte vet var det kommer från. Det heter Research. Det luktar Microsoft lång väg, men jag är inte säker. Någon som vet?
0

Medlem är utloggad   .M 

• Stormuffin
  • PipPipPipPipPip
  • Gick med: 2005-04-04

Skrivet 12 apr 2012, 09:11

Jag har ett visst minne av att ett tillägg som heter Microsoft Research kan dyka upp i samband med att man installerar Office eller liknande. Jag har sett det i min dator vid tillfälle, men glömt exakt varför det dök upp. Eller hur jag bar mig åt för att få bort det. Men jag tror att Office är boven i dramat.
0

• Aktiv
  • PipPipPip

Skrivet 12 apr 2012, 09:38

Jag är inte direkt misstänksam, men vill ha koll på vad som finns i min dator. Det är jag som bestämmer över den, inte någon annan. Det här tillägget kan ju mycket väl vara till utmärkt nytta, men .... . Jag har Office 2007. Kan ju ha med det att göra.
0

• Flitig
  • PipPipPipPip
  • Gick med: 2010-06-21

Skrivet 12 apr 2012, 10:02

Under kolumnen "utgivare" (Finns den inte högerklicka på t.ex. namn, Via "kolumner" Markera: Utgivare samt gärna "Blockerade" så ser du lättare vilket tillägg som "segar ner" surfandet)

Finns det ingen utgivare, INAKTIVERA tillägget omedelbums!
(Alla Microsofts tillägg har Microsoft som utgivare!)
Låt den vara inaktiverad ett bra tag för att se att du inte får några problem i samband med inaktiveringen..
Unika installationsguider som bl.a. optimerar din dator för 2 hårddiskar! Få Snabb, Stabil & Säker Windows7/8-dator? Installera Windows som proffsen via: WinGuider.se

Inlägget är redigerat av WinGuider.se: 12 apr 2012, 10:04.

0

• Aktiv
  • PipPipPip

Skrivet 12 apr 2012, 11:23

Jag har redan inaktiverat tillägget, bland annat för att se om något då börjar krångla. Datorn går dock utmärkt. Den är som vanligt riktigt snabb i alla funktioner.
0

• Aktiv
  • PipPipPip

Skrivet 16 apr 2012, 12:36

Efter grävande och rotande visar det sig att det faktiskt är ett webbläsartillägg för explorer. Det är dock inte digitalt signerat varför det inte hamnar under rubriken Microsoft Corporation. Enligt uppgift används det inte av många. Case closed.
0
Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)

Senast obesvarade trådar
Prenumerera på nyheter

Missa inte våra nya
smarta nyhetsbrev

Läs mer om nyhetsbreven här!
Beställ direkt:

Extreme
PC för Alla-nätverket