Sida 1 av 1
IE8 segar på vissa sidor
Skrivet 09 apr 2012, 19:15
Jag kör XP SP3 med IE8, sedan ett par dagar har jag börjat få problem med vissa sidor. Normalt surfning verkar funka hyfsat men vissa sidor gör att IE blir segt, scrollning, inmatning i textfält o.s.v. Facebook reagerar lite slöare än vanligt, Google börjar sega när jag fyllt i ett par ord i sökrutan. Jag kommer in på bankens sida men inloggningen (som är SSL) kan göra att IE låser sig helt och hållet. Inget problem med uppkopplingen, det går bra att pinga även 65000 bytes paket. Men som sagt, "vanlig" surfning går bra, t.ex. skriver jag det här inlägget utan några som helst problem.
Vad är det som händer?
Skrivet 09 apr 2012, 19:15
Jag kör XP SP3 med IE8, sedan ett par dagar har jag börjat få problem med vissa sidor. Normalt surfning verkar funka hyfsat men vissa sidor gör att IE blir segt, scrollning, inmatning i textfält o.s.v. Facebook reagerar lite slöare än vanligt, Google börjar sega när jag fyllt i ett par ord i sökrutan. Jag kommer in på bankens sida men inloggningen (som är SSL) kan göra att IE låser sig helt och hållet. Inget problem med uppkopplingen, det går bra att pinga även 65000 bytes paket. Men som sagt, "vanlig" surfning går bra, t.ex. skriver jag det här inlägget utan några som helst problem.
Vad är det som händer?
Vad är det som händer?
Skrivet 09 apr 2012, 19:59
Skrivet 09 apr 2012, 19:59
Skrivet 09 apr 2012, 20:56
Strunta i ovan och kolla in dina tillägg istället, Det är troliven något tillägg till webbläsaren som krånglar/behöver uppgraderas!
Har du ledsnat på en Windows-dator som kraschar, hänger sig och blir smittad, titt som tätt? Installera om er Windows via guider på: WinGuider.se så slipper ni dessa problem!
Skrivet 09 apr 2012, 20:56
Strunta i ovan och kolla in dina tillägg istället, Det är troliven något tillägg till webbläsaren som krånglar/behöver uppgraderas!
Har du ledsnat på en Windows-dator som kraschar, hänger sig och blir smittad, titt som tätt? Installera om er Windows via guider på: WinGuider.se så slipper ni dessa problem!
Skrivet 09 apr 2012, 23:56
Jag har läst att det kan vara just tilläggen, provade att starta utan (om man högerklickar på IE-ikonen finns det "Surfa utan tillägg"). Ingen skillnad.
Skrivet 09 apr 2012, 23:56
Jag har läst att det kan vara just tilläggen, provade att starta utan (om man högerklickar på IE-ikonen finns det "Surfa utan tillägg"). Ingen skillnad.
Skrivet 10 apr 2012, 08:40
du skriver:
Citat
Normalt surfning verkar funka hyfsat men vissa sidor gör att IE blir segt,
Vilken typ av sidor är det som segar, Kräver de Java, kan det vara en anledning att uppdatera Java, Är det flash-sidor, uppdatera flash
Installera Java: http://www.java.com/.../windows_ie.jsp
samt ev. Flashplayer: http://www.adobe.com/go/getflashplayer
Stäng sedan Internet Explorer samt starta den igen för att prova...
Skrivet 10 apr 2012, 08:40
du skriver:
Vilken typ av sidor är det som segar, Kräver de Java, kan det vara en anledning att uppdatera Java, Är det flash-sidor, uppdatera flash
Citat
Normalt surfning verkar funka hyfsat men vissa sidor gör att IE blir segt,
Skrivet 10 apr 2012, 14:58
Skrivet 10 apr 2012, 14:58
Skrivet 11 apr 2012, 12:58
NordicOne, den 10 apr 2012, 14:58, sa:
ursäkta dålig dag? 
Nej Nej! Jag tror bara att det inte gör ngn. nytta!
Problemet ligger troligtvis i något tillägg som antingen blockeras eller är defekt/för gammal,felaktig!
Skrivet 11 apr 2012, 12:58
NordicOne, den 10 apr 2012, 14:58, sa:
ursäkta dålig dag? 
Nej Nej! Jag tror bara att det inte gör ngn. nytta!
Problemet ligger troligtvis i något tillägg som antingen blockeras eller är defekt/för gammal,felaktig!
Skrivet 11 apr 2012, 21:05
OK, tack för svaren. Jag har provat att uppdatera Java och Flash utan resultat. T.o.m. avinstallerat och rensat registret för Java. Provade att avinstallera IE8 och då hamnar jag på IE6, då funkar det.
Funderar på att installera om hela XP... kan nog behövas.
Skrivet 11 apr 2012, 21:05
OK, tack för svaren. Jag har provat att uppdatera Java och Flash utan resultat. T.o.m. avinstallerat och rensat registret för Java. Provade att avinstallera IE8 och då hamnar jag på IE6, då funkar det.
Skrivet 13 apr 2012, 22:29
Det visade sig att jag hade fått det ökända Nordea-viruset... konstigt nog så indikerade inte mitt AVG nåt konstigt, det var först när jag tittade på scanningen som det syntes. Men sen verkade det inte som AVG kunde ta bort det.
Nåväl, jag tyckte att det kändes som att datorn varit seg plus massa annat strul så jag installerade om hela XP. Jag vet att det är mycket att tänka på som försvinner och måste installeras om men det var det värt. Plötsligt känns datorn pigg igen!
Skrivet 13 apr 2012, 22:29
Det visade sig att jag hade fått det ökända Nordea-viruset... konstigt nog så indikerade inte mitt AVG nåt konstigt, det var först när jag tittade på scanningen som det syntes. Men sen verkade det inte som AVG kunde ta bort det.
Nåväl, jag tyckte att det kändes som att datorn varit seg plus massa annat strul så jag installerade om hela XP. Jag vet att det är mycket att tänka på som försvinner och måste installeras om men det var det värt. Plötsligt känns datorn pigg igen!
Sida 1 av 1
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
HDMI i Canon 60D
Forum: Kameror -
Kingsoft office suite pro 2013
Forum: Ordbehandling - Word m fl -
Facebook aviseringar
Forum: Internet – övrigt -
nekad åtkomst på vissa sidor på nätet xp
Forum: Windows XP -
rättigheter för mappar i windows-xp
Forum: Windows XP -
Koppla Word - Access, flera på samma sida.
Forum: Ordbehandling - Word m fl -
Rockchip RK3188
Forum: Linux & Unix -
DNS(BIND) statistik
Forum: Nätverket - programvara -
Får man check per konto eller id som Amazon affiliate?
Forum: Webbutveckling - övrigt -
Probem med vad jag ska skaffa!
Forum: Musikskapande på datorn

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg