Kopiering av partitioner med eller utan program?
Skrivet 12 apr 2012, 03:20
VM-ikonen finns inte i den konverterade men i min första XP i VM som var kvar så nu är det ikryssat, fast klockan har ändå börjat gå rätt. Det skojiga är att XP har skarpare texter. Den konverterade har inte heller Vänteläge som den första har i VM.
Bilden visar PC Junior med sin första "dator"
Skrivet 12 apr 2012, 03:20
VM-ikonen finns inte i den konverterade men i min första XP i VM som var kvar så nu är det ikryssat, fast klockan har ändå börjat gå rätt. Det skojiga är att XP har skarpare texter. Den konverterade har inte heller Vänteläge som den första har i VM.
Skrivet 12 apr 2012, 07:03
Energispar: Om jag släcker ner W7 på vilande bryts VM ner på fel sätt då?
Klonade VM har bara Stäng av hårddisk automatiskt, blir det fel?
Skrivet 12 apr 2012, 07:03
Skrivet 12 apr 2012, 09:31
Zeebald, den 12 apr 2012, 03:20, sa:
VMware Tool finns ju också i Start > Inställningar > Kontrollpanelen
Förutsatt att du installerat dessa.
Kan vara lättare att hitta om du växlar kontrollpanelen till klassiskt läge.
Zeebald, den 12 apr 2012, 07:03, sa:
Osäker på detta, jag vet faktiskt inte. Tänk så här då: Om den Virtuella maskinens Windows XP håller på med att installera Windows Update och du på värddatorns Windows 7 plötsligt sätter allting i viloläge eller stänger av datorn, så misstänker jag att den Windows update processen då avbryts på ett abrupt sätt. Jag skulle inte chansa på detta. Kanske någon annan vet?
Menar du under Kontrollpanelen > energispar-inställningarna på den virtuella Windows XP?
Finns ju ingen som helst anledning att på den virtuella maskinen ha någon energisparinställning avktiverad. Det är ju inte en riktig hårddisk på den, utan en speciell fil som skapats på den riktiga hårddisken av VMware Plyer som då blir till en virtuell hårddisk.
Likadant så kan du sätta till 'Aldrig' av att bildskärmen i den virtuella Windows XP skall stängas av. Det är ju samma sak - den stänger ju inte av din riktiga bildskärm den vägen, däremot gör den att virtuella bildskärmen i VMware Plyern blir svart och kan bli svår att väcka igen då.
Energispar windows XP.PNG (40,38Kb)
Antal nedladdningar: 0
Skrivet 12 apr 2012, 09:31
Zeebald, den 12 apr 2012, 03:20, sa:
VMware Tool finns ju också i Start > Inställningar > Kontrollpanelen
Förutsatt att du installerat dessa.
Kan vara lättare att hitta om du växlar kontrollpanelen till klassiskt läge.
Osäker på detta, jag vet faktiskt inte. Tänk så här då: Om den Virtuella maskinens Windows XP håller på med att installera Windows Update och du på värddatorns Windows 7 plötsligt sätter allting i viloläge eller stänger av datorn, så misstänker jag att den Windows update processen då avbryts på ett abrupt sätt. Jag skulle inte chansa på detta. Kanske någon annan vet?
Menar du under Kontrollpanelen > energispar-inställningarna på den virtuella Windows XP?
Finns ju ingen som helst anledning att på den virtuella maskinen ha någon energisparinställning avktiverad. Det är ju inte en riktig hårddisk på den, utan en speciell fil som skapats på den riktiga hårddisken av VMware Plyer som då blir till en virtuell hårddisk.
Likadant så kan du sätta till 'Aldrig' av att bildskärmen i den virtuella Windows XP skall stängas av. Det är ju samma sak - den stänger ju inte av din riktiga bildskärm den vägen, däremot gör den att virtuella bildskärmen i VMware Plyern blir svart och kan bli svår att väcka igen då.
Energispar windows XP.PNG (40,38Kb)
Antal nedladdningar: 0
Skrivet 12 apr 2012, 14:38
Samma igen att det är skillnad på den konverterade och en som installerats med XP-skiva från start, den senare har allt inkl. Vänteläge och den konverterade måste startas om varje gång. Men det fungerar suveränt ändå, jag arbetar nästan bara i den nu, som den gamla fast snabbare då jag har dubbelt med RAM
Skrivet 12 apr 2012, 14:38
Samma igen att det är skillnad på den konverterade och en som installerats med XP-skiva från start, den senare har allt inkl. Vänteläge och den konverterade måste startas om varje gång. Men det fungerar suveränt ändå, jag arbetar nästan bara i den nu, som den gamla fast snabbare då jag har dubbelt med RAM
Skrivet 13 apr 2012, 01:29
Att lägga datorn på vilande är ok.
Klockan går fel i konverterad men när man lämnar datorn ett tag, krymper VM och klockan rättar sig.
Nu har jag fått ett snabbare XP som inte var så möjligt med gamla datorn och kan gradvis byta till W7 efter lust, perfekt än så länge tack
Skrivet 13 apr 2012, 01:29
Att lägga datorn på vilande är ok.
Klockan går fel i konverterad men när man lämnar datorn ett tag, krymper VM och klockan rättar sig.
Nu har jag fått ett snabbare XP som inte var så möjligt med gamla datorn och kan gradvis byta till W7 efter lust, perfekt än så länge tack
Skrivet 24 apr 2012, 03:00
Ville bara berätta att klockan synkar automatiskt men det tar tid så den går fel ett tag.
Att lägga datorn på Vilande är ok utan att röra VM 
Så jag är helnöjd tillsvidare och använder nästan inget annat
Skrivet 24 apr 2012, 03:00
Ville bara berätta att klockan synkar automatiskt men det tar tid så den går fel ett tag.
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
HDMI i Canon 60D
Forum: Kameror -
Hämta högsta värdet på rader enligt villkor
Forum: Kalkylprogram - Excel m fl -
Kingsoft office suite pro 2013
Forum: Ordbehandling - Word m fl -
Facebook aviseringar
Forum: Internet – övrigt -
nekad åtkomst på vissa sidor på nätet xp
Forum: Windows XP -
rättigheter för mappar i windows-xp
Forum: Windows XP -
Koppla Word - Access, flera på samma sida.
Forum: Ordbehandling - Word m fl -
Rockchip RK3188
Forum: Linux & Unix -
DNS(BIND) statistik
Forum: Nätverket - programvara -
Får man check per konto eller id som Amazon affiliate?
Forum: Webbutveckling - övrigt

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg