Hej!
Jag behöver någons kunskap känner jag! Jag har för jäves försökt först att hitta ett program som kan göra om mig till en digital avatar (typ en fisk, häst, hund, skellett, monster eller vad som). Det finns en sådan inbygd funktion i Logitechs webcam-programvara; men såklart bara om man har en tillräckligt bra logitech webcam. Det finns även ett som heter fix8 som jag laddade hem och va rejält total sämst. Dessutom så verkade man inte kunna lägga på effekter på videos i efterhand som va det jag va ute efter från början.
Sen började jag leta runt på youtube efter face-tracking och face replacement, och allt jag kunde komma på. Inte bara en tillfällig morph av ansiktet som jag sett många göra i adobe after effects utan byta ut hela huvudet mot en 3d-rendering. Jag vet att det finns hur många gratis 3drenderingar som helst på nätet även fast dom kanske inte har "ben" i modellerna (men det tycker jag borde gå att hitta också?)
Men hur gör jag detta egentligen?! Jag hittar verkligen inte ett smack om det, vilket jag tycker är ganska konstig med tanke på att det finns två program för det (logitech och fix8) som inte är speciellt bra och i real-tid som givetvis gör att det inte kan vara för avancerade modeller heller.
Men om dom två små programmen kan göra det, varför hittar jag då ingenting alls om det på resten av nätet? Det borde ju vara relativt lätt då facetracking är ganska så spritt nu för tiden. Jag har hittat några videos på youtube där dom lagt in delar av "terminatorn". Vilket är ungefär det jag vill göra fast jag vill lägga in en hel 3d figur istället (shoulders up).
Please hjälp mig nån, om inte annat så hjälp mig med vad jag ska leta efter.
/Mvh räven
Sida 1 av 1
HJÄLP! 3d modell istället för mitt ansikte?
Sida 1 av 1

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg