Osäker på om det är rätt kategori-placering, but here it goes! Jag köpte nyligen mig en laptop från HP. Närmare bestämt en Pavilion dv6 med i7-processor och Windows 7. Och jag har på senaste tiden upplevt problem med de två usb-uttagen på datorns vänstra sida, de svarar inte över huvud taget. Jag har varit inne i enhetshanteraren och upptäckt att de inte startar (Den här enheten kan inte starta. (Kod 10)). Jag har sökt efter nya drivrutiner men datorn säger att jag redan har de senaste uppdateringarna. Så nu vet jag inte vad jag ska göra, därav detta inlägg. Tack för hjälpen på förhand!
Sida 1 av 1
Problem med USB-enheter på laptop
Skrivet 13 feb 2012, 20:35
Skrivet 13 feb 2012, 20:35
Skrivet 13 feb 2012, 21:36
Hej och välkommen till Eforum.
Citat
Jag har sökt efter nya drivrutiner men datorn säger att jag redan har de senaste uppdateringarna.
Är det Windows update eller har du kollat på HPs sida efter nya drivrutiner?
http://www8.hp.com/s...rt-drivers.html
Funkar ljud och allt annat?
Ja du, får du inte till det och datorn är ny så lämna in på garantin.
Ta först backup på dina egna filer etc. som du lagrat, ifall dom byter ut eller återställer datorn till leverans skick.
Om nu inte någon annan har ett tips som fungerar.
Mvh
Skrivet 13 feb 2012, 21:36
Hej och välkommen till Eforum.
Ta först backup på dina egna filer etc. som du lagrat, ifall dom byter ut eller återställer datorn till leverans skick.
Mvh
Citat
Jag har sökt efter nya drivrutiner men datorn säger att jag redan har de senaste uppdateringarna.
Mvh
Skrivet 13 feb 2012, 23:06
Ja allt annat fungerar, det är bara just de här två enheterna som krånglar,
Jag använde den automatiska sökfunktionen efter nya drivrutiner i enhetshanteraren, samt programmet SlimDrivers.
Skrivet 13 feb 2012, 23:06
Ja allt annat fungerar, det är bara just de här två enheterna som krånglar,
Jag använde den automatiska sökfunktionen efter nya drivrutiner i enhetshanteraren, samt programmet SlimDrivers.
Skrivet 14 feb 2012, 07:19
Vilken modell är det fråga om .Finns minst ett tiotal modeller som passar med dina snåla uppgifter.Vissa modeller har drivrutiner som aktiverar USB 3.0 .Kanske en sådan rutin som felar på något sätt.
HP support är väl gratis för dej.Brukar vara så första året.Att lämna in den utan att först kontakta supporten verkar fel -
LARSAS
Skrivet 14 feb 2012, 07:19
Vilken modell är det fråga om .Finns minst ett tiotal modeller som passar med dina snåla uppgifter.Vissa modeller har drivrutiner som aktiverar USB 3.0 .Kanske en sådan rutin som felar på något sätt.
HP support är väl gratis för dej.Brukar vara så första året.Att lämna in den utan att först kontakta supporten verkar fel -
LARSAS
LARSAS
Skrivet 14 feb 2012, 11:46
HP Pavilion dv6-6b90eo Entertainment Notebook PC, var det mest fullständiga modell-namnet jag hittade.
Skrivet 14 feb 2012, 11:46
HP Pavilion dv6-6b90eo Entertainment Notebook PC, var det mest fullständiga modell-namnet jag hittade.
Skrivet 14 feb 2012, 14:25
http://h10025.www1.h...v&lang=sv&cc=se
Om felet beror på korrupta USB 3drivrutiner så är det troligen någon av de tre USB 3 drivrutiner som finns under kretsuppsättning men vilken är frågan .
Eftersom datorn är ny så är det kanske bäst att kontakta supporten på telefon 0771-204765 .Kan fungera med 0771-303000.
De bör kunna lotsa dig fram.
LARSAS
Skrivet 14 feb 2012, 14:25
http://h10025.www1.h...v&lang=sv&cc=se
Om felet beror på korrupta USB 3drivrutiner så är det troligen någon av de tre USB 3 drivrutiner som finns under kretsuppsättning men vilken är frågan .
Eftersom datorn är ny så är det kanske bäst att kontakta supporten på telefon 0771-204765 .Kan fungera med 0771-303000.
LARSAS
LARSAS
Sida 1 av 1
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
Liten kund hos Telia?
Forum: På konsumentens sida -
Program som registrerar vilka andra program som startas
Forum: Program - övriga -
fördela tabellvärden över veckodagarna
Forum: Access -
Svenska till latin
Forum: Språkfrågor -
HJÄLP! med VBA SetProperty vid rapportstart (LÖST)
Forum: Access -
Problem med IE9 med att skicka mail
Forum: Webbläsare -
Ersättare till My Phone Explorer
Forum: Mobiltelefoner -
Optisk illusion
Forum: Öppet forum! Ordet är fritt ... -
Samsung Galaxy S och Android 4
Forum: Mobiltelefoner -
Svenska --> Latin
Forum: Språkfrågor

Logga in