Jag har installerat en HP laserjet 4000 TN jag köpt begagnad. Har ingen CD till den. Jag köpte en USB-paralell kabel och kopplade in i min laptop som saknar paralell uttag.
Efter 100 tals försök så kommunicerar datorn med skrivaren, men jag får inte utskrivet något. Utan en rad med bokstäver o siffror längst upp på pappret kommer ut, oavsett varifrån/vad jag försöker skriva ut.
`/16767X@PNN NOF NAOG?&Hovoain / fgfg87@nivg.wg&@PNN WGv WVVINGGOFGWGV?WVF8@P
Såhär ser raden ut....
Jag har skrivit ut cofigurationpage från skrivaren, och Installation page, då gick det bra, fick med text osv.
Men vanliga dokumnet går ej.
Även testsidan från kontrollpanelen, när man installerar den ser ut så här.
Vad kan jag göra??
Sida 1 av 1
Hjälp med utskrift från HP laserjet 4000 TN 1 rad skrivs ut
Skrivet 07 feb 2012, 15:04
Skrivet 07 feb 2012, 15:04
Skrivet 07 feb 2012, 19:50
Skrivet 07 feb 2012, 19:50
Skrivet 07 feb 2012, 22:19
Hittade inga drivrutiner på den sidan, utan bara ett program som heter shop for HP supplies, dvs. endast toner och sånt.
Jag har laddat ner ett antal drivrutiner från nätet, men inget av dessa har en exe. fil som man kan starta och installera.
sen laddade sökte jag efter drivrutin via kontrollpanelens skrivar funktion. Men tyvärr... jag får inte rätt på utskrifterna.
Skrivet 07 feb 2012, 22:19
Hittade inga drivrutiner på den sidan, utan bara ett program som heter shop for HP supplies, dvs. endast toner och sånt.
Jag har laddat ner ett antal drivrutiner från nätet, men inget av dessa har en exe. fil som man kan starta och installera.
sen laddade sökte jag efter drivrutin via kontrollpanelens skrivar funktion. Men tyvärr... jag får inte rätt på utskrifterna.
Skrivet 07 feb 2012, 23:09
Om man väljer XP på sidan som Laso länkade till så får man fram drivrutiner.
Citat
Jag har laddat ner ett antal drivrutiner från nätet, men inget av dessa har en exe. fil som man kan starta och installera.Innehåller de i stället en inf-fil? En sådan högerklickar man på och väljer Installera.
Skrivet 07 feb 2012, 23:09
Om man väljer XP på sidan som Laso länkade till så får man fram drivrutiner.
Innehåller de i stället en inf-fil? En sådan högerklickar man på och väljer Installera.
Citat
Sida 1 av 1
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
Liten kund hos Telia?
Forum: På konsumentens sida -
Program som registrerar vilka andra program som startas
Forum: Program - övriga -
Wifi på hotell, är det Vlan?
Forum: Nätverket - hårdvara -
fördela tabellvärden över veckodagarna
Forum: Access -
Svenska till latin
Forum: Språkfrågor -
HJÄLP! med VBA SetProperty vid rapportstart (LÖST)
Forum: Access -
Problem med IE9 med att skicka mail
Forum: Webbläsare -
Ersättare till My Phone Explorer
Forum: Mobiltelefoner -
Optisk illusion
Forum: Öppet forum! Ordet är fritt ... -
Samsung Galaxy S och Android 4
Forum: Mobiltelefoner

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg