Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

Installation av drivrutiner för Signalink USB.

Medlem är utloggad   Happe 

• Nykomling
  • Pip
  • Grupp: Medlemmar
  • Gick med: 2012-02-06

Skrivet 06 feb 2012, 16:35

Installation av drivrutiner för "Signalink USB"
Jag använder MS XP. Jag har köpt en "grej som heter "Signalink USB" En grej att koppla in mellan datorns USB port och en radiostation för sändning och mottagning. I instruktionerna står det att Signalink själv installerar sina drivrutiner när den kopplas in. Men det gör den inte. Jag får till svar: Denna maskinvara kunde inte installeras eftersom det inte gick att hitta den nödvändiga programvaran. Under "Lägg till maskinvara kan jag hitta !USB Audio Codec som är namnet på mjukvaran till Signalink. Kollar jag på egenskaper, får jag till svar Aktuell status på den här maskinvaran är inte installerad. (kod 28). Är det fel på Signalink, eller är det en krock mellan äldre tidigare installerade drivrutiner? Vore mycket tacksam för hjälp att komma vidare. Hälsningar Happe.
0

Medlem är utloggad   Pcefo 

• Nykomling
  • Pip
  • Gick med: 2012-02-07

Skrivet 07 feb 2012, 11:47

Installationen av Signalink USB brukar gå utan problem.
Du har två kablar på Signalink - den ena till radion och den andra till datorn.

För funktionen till radion måste du göra en strappning i Signalink.

För att se om inkopplingen till datorn fungerat måste du dels ha Signalink inkopplad
och dels öppna datorns inställningar för Ljud.via Inställningar och Kontrollpanelen.
Om du kan se USB Audio CODEC så är Signalink ljudkort installerad.

När du sedan skall använda Signalink måste du välja USB Audio CODEC för att det skall fungera.

För att styra Radions inställningar med sk CAV interface från datorn måste du ha en
annan Serie -USB kabel mellan Radion och datorn.

1

Medlem är utloggad   Happe 

• Nykomling
  • Pip
  • Gick med: 2012-02-06

Skrivet 07 feb 2012, 17:10

Happe, den 06 feb 2012, 16:35, sa:

Installation av drivrutiner för "Signalink USB"
Jag använder MS XP. Jag har köpt en "grej som heter "Signalink USB" En grej att koppla in mellan datorns USB port och en radiostation för sändning och mottagning. I instruktionerna står det att Signalink själv installerar sina drivrutiner när den kopplas in. Men det gör den inte. Jag får till svar: Denna maskinvara kunde inte installeras eftersom det inte gick att hitta den nödvändiga programvaran. Under "Lägg till maskinvara kan jag hitta !USB Audio Codec som är namnet på mjukvaran till Signalink. Kollar jag på egenskaper, får jag till svar Aktuell status på den här maskinvaran är inte installerad. (kod 28). Är det fel på Signalink, eller är det en krock mellan äldre tidigare installerade drivrutiner? Vore mycket tacksam för hjälp att komma vidare. Hälsningar Happe.

Hej och tack så hemskt mycket för svaret.
Allt är gjort enligt instruktionerna. Men det fungerar inte. Se ovan.
Hälsningar
Happe
0
Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)

Senast obesvarade trådar
Prenumerera på nyheter

Missa inte våra nya
smarta nyhetsbrev
Beställ direkt:

Extreme

Läs mer om nyhetsbreven här!
PC för Alla-nätverket