Ja vad tycker ni?
Själv hänger jag på Facebook rätt mycket både via dator och smartphone. Öppnade Facebook-konto 2009. Nu tycker jag på något sätt att det är rundgång. Vad som än skrivs i flödet har liksom skrivits innan och kommentarer är rätt så förutsägbara men ändå kollar jag varje dag. Den nya timeline är bra tycker jag bortsett från att det som naturligt försvann innan nu kan scrollas fram av alla vänner.
Inga hemligheter och så men det stör mig att 2-3 år gamla inlägg nu blir synliga igen. För att få bort dem för sina vänner måste varje inlägg raderas/döljas individuellt och det tar sin tid om där är typ 1 000 inlägg under bara ett år. Därför har jag avslutat kontot och efter 14 dagar ska allt vara borta och då börjar jag om igen. Fördelen är att jag då kan välja bara precis de vänner jag vill ha (om vänförfrågningarna blir besvarade) och om nu alla mina vänner verkligen försvinner. De kanske poppar upp igen när jag loggar in efter 14 dagar.
Intressant är det när trådar blir infekterade när det gäller något speciellt ämne. När det händer tycker jag på något sätt att det blir patetiskt och dumt när det haglar otrevligheter från de vänner som man tills dess tyckt haft en sund inställning till saker och ting men bara helt ballar ur av någon anledning. Vad tycker ni om att radera en vän som man sen ser i verkligheten på jobbet? Jag gjorde det häromdagen för det blev bara för mycket när personen kommenterade och tänker förklara varför om personen frågar...
Google+ hänger jag också på men meningen med Facebook/Google+ är ju ändå att få respons på det man skriver och med bara två vänner på Google+ så blir det som att skriva rakt ut i luften bara då kommentarer inte alltid skrivs. Kul hade varit om man på något sätt kunde veta hur många läsningar varje inlägg man gjort haft så som vissa forum har. Då vet man att man fått inlägget läst av så och så många personer.

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg