Igår fick jag min nya dator ifrån komplett och jag hade inte hunnit mer än att installera alla nödvändiga program och sen börjat lira dirt3 som följde med.
Då mitt uppe i spelet så hängde sig allt och det började smått tjuta från datorn och ingen signal visade sig på skärmen, stängde av via knappen och när jag skulle sätta på igen så startar datorn och alla fläktarna (även grafikkortets) men skärmen är stendöd.
Jag hade kopplat in både min TV och min datorbildskärm in i grafikkortets uttag,
Kopplat såhär, DVI - översta DVI uttaget (har jag för mig) på grafikkortet.
VGA från TVn till nedre DVI uttaget på grafikkortet. (VGA/DVI adapter).
Får ingen bild oavsett om jag nu bara kopplar in dator skärmen, eller bara TV skärmen. Testade nu att koppla in datorskärmen in i moderkortets DVI uttag och nu får jag bild men självklart en dålig sådan då inga grafikrutiner osv osv är installerade, så skärmarna är det inget fel på.
Som sagt, datorn var bara ett par timmar gammal.
Silverpower 500w nätagg
Intel i5 2500K 3.3 ghz
Powercolor radeon hd 6870
Asus P8Z68-V LX
1 gb seagate hdd
4gb corsair ram
Så, någon som har något tips vad jag kan göra eller om det är kört / bara skicka in grafikkortet igen?
Edit: sådär ser de ut när jag går in i bildinställningarna, ska de se ut så även fast grafikkortet är isatt och snurrar (men inte kopplat till bildskärmen då jag kör via moderkortets DVI utgång nu)
bildskärmskort.jpg (96,79Kb)
Antal nedladdningar: 0
Inlägget är redigerat av Eken: 31 jan 2012, 11:07.

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg