Citat
Ehh?
Du skulle göra en "När du kommer in i BIOS setup så tryck F9 eller gå till Exit menyn och välj Load BIOS default, spara ändringarna och gå ur."
Se längst ned i inlägg #19
Dessutom så skall nätsladden vara urkopplad från vägguttaget när du håller på att kopplar i och ur enheter, annars risk för skador.
Citat
Det där tycker jag är extra konstigt att datorn försöker gå in i energisparläge när den används. Det är ju troligen därför grafikkortssignalen också uteblir och bildskärmens meddelande kommer upp att det inte finns någon signal.
Ta och kontrollera att energisparläget är avstängt.
Har du Windows 7?
Start > i sökfältet skriv energi > i listan som kommer upp klicka på Redigera energischema > kontrollera vad det står om att skärmen skall släckas ned. Kan ju kanske bara vara denna som går in i energisparläge och då brukar det ju räcka med att röra musen, annars så stänger du av detta genom att klicka på rullgardinslisten.
På min stängs skärmen helt efter 20min inaktivitet då kommer inte ens " No Video Input" , alltså att jag inte rört mus eller tangentbord på 20min, men datorn är fortfarande på och fungerar som vanligt. Skärmen startar direkt efter några sekunder när jag rör musen.
1.png (131,85Kb)
Antal nedladdningar: 0
Men detta kanske, klicka på Ändra avancerade inställningar (ovan) > i rutan Avancerade inställningar klickar du först på detta nedan (om valet finns):
2.png (75,88Kb)
Sedan expanderar du energialternativen enligt bilden nedan och stänger av detta samt schemaläggningen
3.png (118,69Kb)
Allting tyder ju på att det är något med detta, troligen grafikkortet som stänger ned sig, eftersom datorn fortfarande är påslagen och fungerar och att skärmen visar " No Video Input" tyder ju på att den också är påslagen.
Ja jag vet inte, ett långskott kanske.
Men testa att ändra som sagt och se hur det fungerar och framför allt - när skärmen stänger ned sådär, går det alltså inte att väcka den genom att rör musen eller trycka på nån tangent?
Mvh
Inlägget är redigerat av Flyfisherman: 11 feb 2012, 20:30.

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg