Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

Surun, erfarenheter?

Medlem är utloggad   Thirteen 

• Flitig
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Gick med: 2010-03-17

Skrivet 26 jan 2012, 09:48

Surun, finns det någon här som har erfarenheter?

http://translate.goo...Flanguage_tools
Avast Antivirus, Comodo Firewall, LibreOffice, Mozilla Firefox, PDF-XChange Viewer, Piriform CCleaner, Puran Defrag... Alla är de gratis!
0

• Flitig
  • PipPipPipPip
  • Gick med: 2010-06-21

Skrivet 26 jan 2012, 11:24

Visa inläggThirteen, den 26 jan 2012, 09:48, sa:

Surun, finns det någon här som har erfarenheter?

http://translate.goo...Flanguage_tools

NÄ!
Allt som detta program sägs göra fixar jag till i mina installationer av Windows 7, varvid detta program blir totalt onödigt..

De har rätt i att du lämnar din dator TOTALT OSKYDDAD om du alltid loggar in som Administratör, men det är ju självförklarande, Kan DU göra vad som helst och ändra vad som helst, så kan allt du startar och kör göra exakt detsamma, En rätt som alla smittor som drabbar din dator ärver av dej som inloggad användare.. (Lägga filer i systemmappar, skriva till systemets registernyklar, kopiera in extra kod i befintliga systemfiler osv.)

Loggar du in som användare så tillåter du inte längre smittorna att "ärva" någon behörighet att Lägga filer i systemmappar, skriva till systemets registernyklar, kopiera in extra kod i befintliga systemfiler etc. varvid huvudelen av alla smittor slutar att fungera!

Vill du som användare t.ex. Starta ett program eller windows funktion (t.ex. Services.msc) som Administratör så högerklickar du bara på filen (eller genvägen till dito) och väljer "Kör som Administratör.."
Svårare än så är det inte, och du behöver inget extra program som gör det år dej!

Noteras bör är att du bör ha UAC inställd på att fråga efter lösenordet till det adminkonto som du skapat! (Man skall aldrig aktivera det inbyggda adminkontot då detta tar bort massa säkerhetsfunktioner i Vista & Windows 7, som t.ex. Internet Explorers Kernel-läge (Filer etc. körs med LÄGSTA behörighet och tillåts inte ändra i systemet http://netsecurity.a...ieprotected.htm )
mfl.)
Har du lösenordskydd på UAC så kan inte längre "vem som helst" installera program, smittor eller uföra katastrofala ändringar av systemet. Den möjligheten har endast den som kan lösenordet!

Och myten att man inte kan köra windows som användare är spräckt sedan 1997, då t.o.m. jag såg till att företaget jag då arbetade för, hade användare som INTE hade administratörsrätt på deras Nt4 datorer.. Möjligheten till detta har förenklats radikalt sedan dess!
Och än idag kör alla stora organisationer alla datorer där användarna saknar adminbehörighet!

Själv arbetar jag för en myndighet där alla 14000 användare är just användare, Endast ett par hundra har tillgång till ett extra konto med administrativa behörigheter!

SuRun är ett program som skapats på fel grunder med fel synvinkel och allt som Surun sägs göra kan du redan åstadkomma i Windows! = Felaktig och totalt onödig programvara!
Iallafall som jag ser det! :)
OPTIMERA OCH SKYDDA DIN DATOR GRATIS! Guider för ALLA, noviser som "dataProffs", Bärbara som Stationära datorer. Se WinGuider.se för mer information..

Inlägget är redigerat av WinGuider.se: 26 jan 2012, 11:29.

0

Medlem är utloggad   Thirteen 

• Flitig
  • PipPipPipPip
  • Gick med: 2010-03-17

Skrivet 28 jan 2012, 11:30

Visa inläggWinGuider.se, den 26 jan 2012, 11:24, sa:

Allt som detta program sägs göra fixar jag till i mina installationer av Windows 7, varvid detta program blir totalt onödigt..

Alltså ytterligare ett program. Det kanske inte riktigt är vad man önskar...
Avast Antivirus, Comodo Firewall, LibreOffice, Mozilla Firefox, PDF-XChange Viewer, Piriform CCleaner, Puran Defrag... Alla är de gratis!
0
Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)

Senast obesvarade trådar
Prenumerera på nyheter

Missa inte våra nya
smarta nyhetsbrev
Beställ direkt:

Extreme

Läs mer om nyhetsbreven här!
PC för Alla-nätverket