Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

snorre - Ta bort gamla uppdateringar

Medlem är utloggad   snorre 

• Nykomling
  • Pip
  • Grupp: Medlemmar
  • Gick med: 2010-08-11

Skrivet 12 jan 2012, 17:29

Hej!
Jag håller på att trimma min 5 år gamla PC med alltför litet minne och har kommit en bra bit.
Nu hittade jag under lägg till/ta bort program en hel drös med gamla uppdateringar. T ex Security update for Office 2003 (KB951535): MSXML5 Installerad 2008-11-13.
Om den kan tas bort - hur gör jag det enklast? Kan man använda Ta bort funktionen som följer med uppdateringen utan att tappa bort något viktigt. På vissa uppdateringar står det att det inte går att ta bort.
0

• Flitig
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Gick med: 2010-06-21

Skrivet 13 jan 2012, 09:29

Svar NEJ! Det är inte smart att avinstallera dessa!

Däremot kan du Starta Utforskaren som Administratör, väljer att visa dolda filer och mappar i utforskaren
Och i Windows mappen så hittar du en rad (oftast blåa) mappar med namn som börjar på: $NtUninstall.....
Detta är Kopior av uppdateringens installationsfiler (Mest för att du skall kunna avinstallera en krångflande uppdatering)

Så du kan markera Windowsmappen i Utforskaren, högerklicka och välj: Sök..
Ange sökterm: $NtUninstall*
och i "Fler avancerade alternativ" pligga för: Sök i systemmappar, sök i dolda filer..,
Klicka på SÖK.

Sedan sorterar du dessa mappar efter "senast ändrad"
Då kan du radera alla mappar som är äldre än 2-3månader! (De nyare än så sparas "ifallatt")
:)

På så sätt har du frigjort lite diskyta, utan att avinstallera någon av dina uppdateringar!
OPTIMERA OCH SKYDDA DIN DATOR GRATIS! Guider för ALLA, noviser som "dataProffs", Bärbara som Stationära datorer. Se WinGuider.se för mer information..

Inlägget är redigerat av WinGuider.se: 13 jan 2012, 09:30.

1
Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)

Senast obesvarade trådar
Prenumerera på nyheter

Missa inte våra nya
smarta nyhetsbrev
Beställ direkt:

Extreme

Läs mer om nyhetsbreven här!
PC för Alla-nätverket