Sida 1 av 1
Datorn låser sig efter ett par minuter
Skrivet 05 jan 2012, 13:47
Hej!
Jag har nu kommit hem från en semester och har fått problem med min dator. Innan jag åkte utomlands så funkade datorn relativt bra tills nu när jag startade datorn för första gången efter semestern. Den låser sig efter ett par min och kan inte göra något förutom att stänga av den med startknappen. Vad kan problemet vara?
Mvh
Skrivet 05 jan 2012, 13:47
Hej!
Jag har nu kommit hem från en semester och har fått problem med min dator. Innan jag åkte utomlands så funkade datorn relativt bra tills nu när jag startade datorn för första gången efter semestern. Den låser sig efter ett par min och kan inte göra något förutom att stänga av den med startknappen. Vad kan problemet vara?
Mvh
Mvh
Skrivet 05 jan 2012, 14:30
verkar vara något virus som ligger och lurar
vad har du för virusskydd?
gjort virussökning?
om svaret är ja, hitta den nånting?
om du inte har virusskydd så är det dax att använda det nu! själv rekommenderar jag Northon eller AVG (avg är gratis)
/J
Skrivet 05 jan 2012, 14:30
verkar vara något virus som ligger och lurar
gjort virussökning?
om du inte har virusskydd så är det dax att använda det nu! själv rekommenderar jag Northon eller AVG (avg är gratis)
/J
gjort virussökning?
/J
Skrivet 05 jan 2012, 14:46
Jag använder mig av eset smart security 5 och den har inte hittat något.
Skrivet 05 jan 2012, 14:46
Jag använder mig av eset smart security 5 och den har inte hittat något.
Skrivet 05 jan 2012, 15:34
Skrivet 05 jan 2012, 15:34
Skrivet 05 jan 2012, 17:27
Street_Tiger, den 05 jan 2012, 13:47, sa:
Hej!
Mvh
Överhettning kanske?
På vilket sätt var det bara relativt bra med datorn innan?
-----------
Jag flyttar tråden från "Virus, skadliga program & botemedel" till "Hårdvara - övrigt", tills motsatsen har påvisats.
Cecilia
Moderator
Skrivet 05 jan 2012, 17:27
Street_Tiger, den 05 jan 2012, 13:47, sa:
Hej!
Mvh
Mvh
Överhettning kanske?
På vilket sätt var det bara relativt bra med datorn innan?
-----------
Jag flyttar tråden från "Virus, skadliga program & botemedel" till "Hårdvara - övrigt", tills motsatsen har påvisats.
Cecilia
Moderator
Skrivet 12 jan 2012, 13:41
Jag hade rekommenderat att man i liknande fall försöker starta datorn i felsäkert läge för att studera såväl loggbok som enhetshanterare!
Ofta kan man få en ledtråd därifrån till var man skall söka efter felkällan!
OPTIMERA OCH SKYDDA DIN DATOR GRATIS! Guider för ALLA, noviser som "dataProffs", Bärbara som Stationära datorer. Se WinGuider.se för mer information..
Skrivet 12 jan 2012, 13:41
Jag hade rekommenderat att man i liknande fall försöker starta datorn i felsäkert läge för att studera såväl loggbok som enhetshanterare!
OPTIMERA OCH SKYDDA DIN DATOR GRATIS! Guider för ALLA, noviser som "dataProffs", Bärbara som Stationära datorer. Se WinGuider.se för mer information..
Sida 1 av 1
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
Liten kund hos Telia?
Forum: På konsumentens sida -
Program som registrerar vilka andra program som startas
Forum: Program - övriga -
Wifi på hotell, är det Vlan?
Forum: Nätverket - hårdvara -
fördela tabellvärden över veckodagarna
Forum: Access -
Svenska till latin
Forum: Språkfrågor -
HJÄLP! med VBA SetProperty vid rapportstart (LÖST)
Forum: Access -
Problem med IE9 med att skicka mail
Forum: Webbläsare -
Ersättare till My Phone Explorer
Forum: Mobiltelefoner -
Optisk illusion
Forum: Öppet forum! Ordet är fritt ... -
Samsung Galaxy S och Android 4
Forum: Mobiltelefoner

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg