Ja hej.
Jag hade problem med min mus, en Ace MLUC250 (se: http://www.prisjakt....kt.php?p=410221 ) som nog hade fått sig en smäll eller likande. I vart fall började den trippelklicka vid ett lätt tryck på vänster knapp.
Bytte denna mus mot en tråkigare Microsoft Comfort Mouse 6000 och laddade ner mjukvara från Microsofts webplats. Tycker dock denna mus känns lite orolig av sig. Den verkar inte vara så riktningsstabil och ibland siktar den fel. Det har också förekommit att markören har sprungit iväg sen bit på egen hand. Okej, sladden går ju fortfarande i tvära böjar efter sin tid i förpackningen men jag tycker inte det borde spela någon roll. Musmattan är gammal men fri från större föroreningar, partiklar etc som kan störa lasern. Och jag kan nämna att min Ace hade inga problem med denna matta.
Någon som vet hur jag mildrar pekarens "oroliga" sätt? Är det kanske en inställning som behöver göras?
Gott nytt år på er förresten.
Sida 1 av 1
Nervöst pekdon Muss med nervöst uppförande
Skrivet 30 dec 2011, 20:01
Skrivet 30 dec 2011, 20:01
Skrivet 30 dec 2011, 20:52
öppna mus i kontrollpanelen där kan du prova olika inställningar
Bifogade filer
-
mouse.png (60,25Kb)
Antal nedladdningar: 0
/ NordicOne - Errare humanum est
Skrivet 30 dec 2011, 20:52
öppna mus i kontrollpanelen där kan du prova olika inställningar
Bifogade filer
-
mouse.png (60,25Kb)
Antal nedladdningar: 0
/ NordicOne - Errare humanum est
Skrivet 30 dec 2011, 21:46
Och hjälper inte detta så prova musen på ett annat underlag. Olika optiska möss beter sig ibland lite olika eller fungerar olika bra/dåligt på vissa underlag.
Gott Nytt År själv.
Skrivet 30 dec 2011, 21:46
Och hjälper inte detta så prova musen på ett annat underlag. Olika optiska möss beter sig ibland lite olika eller fungerar olika bra/dåligt på vissa underlag.
Gott Nytt År själv.
Gott Nytt År själv.
Sida 1 av 1

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg