Har fått ett väldigt komplicerat och obegripligt fel i XP.
Ska försöka förklara så gott det går och hoppas att någon kan se vad det är som blockerar eller bromsar.
Från en dag till en annan, utan några installationer före, så hände något med datorn :
a ) Vissa program (bl.a brandväggen och antivirus) ligger i autostart och borde starta upp vid datorstart, men gör det bara ibland. Det krävs flera flera omstartarer före programmen läggs nere i vänstra hörnet vid klockan! Ibland händer det inte alls.
När man tittar i msconfig så ser allt bra ut. Dom program jag vill ska autostarta ligger där men när datorn väl startat upp så syns inga ikoner.
b ) Det går inte längre att öppna installerade program med Firefox eller Chrome, utan bara med Internet Explorer! När man klickar att det ska öppnas så händer ingenting.
Vid vanlig surfning med Chrome börjar efter en stund visa fyrkanter och texten blir svarta klumpar.
Filerna installeras inte korrekt om man inte installerar dom med Internet Explorer, helt plötsligt. Alla exe-filer verkar försvinna men ändå är en program-mapp installerad och ligger redo i Autostart.
c ) Det går inte längre att aktivera ett virtuellt privat nätverk, det är inte markerat där man normalt ska klicka i (bifogar en bild).
Snälla duktiga forum-medlemmar - kan ni hjälpa mig i vad det är som blockerar datorn?
Jag kan inte komma på fler alternativ än jag redan prövat och hittar ingen annan information heller om vad det är (vet inte ens vad jag ska söka efter på Google)!
Har djuprensat datorn från ev. virus (hittade inget), rensat med AVG PC-Tuneup och Emsisoft Anti-Malware och AVG Free Antivirus.
Har gjort en systemåterställning men det hjälpte inte heller.
Bifogade filer
-
Ej_aktiverat.jpg (82,14Kb)
Antal nedladdningar: 0
Inlägget är redigerat av Lighthouse: 28 dec 2011, 15:25.

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg