Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ominstallera Windows Live Mail


jeppe_1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har försökt ominstallera windows live mail men när installationen är klar beter sig programmet konstigt. Den visar gamla mail och fönstret blir ibland genomskingligt eller visar fel saker. Den kommer ihåg mina inställningar på datorn och mitt inloggning till min mail och allting. Jag har avinstallerat det flera gånger men hittar att mappen Program/Windows Mail finns kvar med flera filer som inte alls går att ta bort. Tycker programmet fungerar väldigt bra när det fungerat. Hur kan man fixa detta?

 

Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade ett tips om att "Fixit" på http://support.microsoft.com/mats/Program_Install_and_Uninstall skulle kunna avinstallera hela Live Essentials.

 

Open up Windows Live Mail, click on the Help Tab and type Uninstall Windows Live Mail in the search box. A screen should come up, then click on Uninstall Windows Live Mail and follow the directions.
http://www.help2go.com/forum/computer-help/107619-how-ro-remove-windows-live-mail.html
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

Windows live mail har ingen tab som heter Help men det finns en ikon uppe i högra hörnet som leder till http://explore.live.com/windows-live-mail-help-center där bland annat "Hur avinstallerar jag Windows Live Mail?" finns men säger bara att jag ska ta bort Live mail via kontrollpanelen vilket jag testat. Har nu avinstallerat igen. Efter avinstalationen finns en mapp kvar "C:\Program Files (x86)\Windows Mail" som inte går att tabort. Jag hämtade hem Windows Live Mail igen och installerade och upptäckte att den installerades i "C:\Program Files (x86)\Windows Live" alltså är Windows Mail säkert något annat. Men problemet kvarstår. Programmet visar inte som den ska. Jag bifogar en bild hur det ser ut. Den kommer ihåg mitt konto och alla inställningar när jag installerat igen så det finns filer nånstans på datorn som inte försvinner med avinstalationen. Kan det vara dessa som strular till det?

post-50353-0-07379900-1326053391_thumb.png

post-50353-0-10111400-1326053457_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Mail är den inbyggda E-postklienten i Windows Vista som inte ingår längre i Windows 7. Mappen finns ändå kvar i Win 7 för att Windows Kontakter ligger i den mappen, så det är inget konstigt. Men testa med FixIt som Cecilia tipsade om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kommer ihåg mitt konto och alla inställningar när jag installerat igen så det finns filer nånstans på datorn som inte försvinner med avinstalationen.
Finns troligen kvar tillsammans med mejl eftersom man normalt vid en uppgradering till en ny version av Windows Live inte vill bli av med inställningar, mejl etc.

 

Dags att pröva ett annat mejlprogram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...