Det är inte så konstigt att växlingsfilen på hårddisken används flitigt när du har så lite ramminne som1GB.
I ditt fall skulle jag nog satt den till 2,5GB och göra den statisk, alltså Egen storlek och skriva värdet 2500 i både ursprunglig storlek samt maximal storlek, samma värde i båda fälten.
Sedan måste du starta om datorn innan ändringarna tar.
På så sätt slipper Windows att ändra storleken på växlingsfilen efter behov och den blir också mindre fragmenterad.
Hade du haft mer ramminne i datorn, tex. 2GB så hade utnyttjandet av växlingsfilen minskat och därmed hårddiskens skrivning/läsning till växlingsfilen. Datorn hade nog blivit lite rappare då.
Det beror ju på hur tunga program du använder, hur mycket minne dessa tar upp. Håller du mest på med surfning och lite enklare ordbehandling och sådant räcker det nog med 1,5GB ramminne. Mer krävande applikationer så kanske 3 - 3,5GB ramminne hade varit att föredra.
Sedan kommer det an på hur gammal dator du har, kanske inte lönar sig att uppgradera minnet då, men sätt växlingsfilen som jag tipsade om ovan, det tror jag kan vara en bra start.
Mvh
Inlägget är redigerat av Flyfisherman: 23 dec 2011, 22:06.