Hoppa till innehåll

Sajter om it & teknik

  • CIO Sweden It-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Cloud Magazine Allt om cloud computing.
  • Computer Sweden Dagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.se De viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • Internetworld Allt om affärer på internet.
  • IT i vården Mötet mellan vård och it.
  • IT24 Affärerna och människorna i it-branschen.
  • M3 Sveriges prylsajt
  • MacWorld Allt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för Alla Sveriges största och mest lästa datortidning.
  • Säkerhet24 Mötesplatsen för alla it-säkerhetsansvariga i Sverige.
  • TechWorld För it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • IT.Branschen Sveriges enda branschtidning för IT-återförsäljare.
  • Pitchbibblan Sveriges startups visar upp sig

Andra områden

  • Anbud24 För anbudsansvariga och bid managers.
  • CFO World Nätverket för Sveriges ekonomiproffs.
  • Lag & rätt Regler och verktyg för miljöproffs.
  • Miljöaktuellt Hållbar utveckling för proffs och beslutsfattare.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Foto

HP Director. Scanjet 4070.


  • Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

#1 torgnyb

torgnyb

    Aktiv

  • Medlemmar
  • PipPipPip
  • 156 inlägg
  • Ort:STRÄNGNÄS

Postad 20 december 2011 klockan 07:48

Jag har en scanner HP Scanjet 4070. Jag har problem med att scanna dokument. Tidigare fungerade HP Director. Nu får jag följande felmeddelande när jag trycker på knappen Skanna dokument: Ett fel inträffade vid kommunikation med skanningsenheten. Kontrollera att skanningsenheten är ansluten på rätt sätt och försök igen. Samma medeelande får jag även när jag trycker på andra knappar på HP Director. Såvitt jag kan se är skannen ansluen korrekt till datorn via USB-kontakt.

#2 Flyfisherman

Flyfisherman

    Fritidsfiskare

  • Moderatorer
  • 7 305 inlägg
  • Ort:Östersund

Postad 20 december 2011 klockan 12:45

Vad har du för operativsystem?
Du skulle kunna testa med att ominstallera drivrutinerna och programvaran.

Då brukar man först koppla från skannern från datorn, sedan installerar man drivrutinen och därefter kopplar in skannern när man uppmanas att göra detta.

Ladda hem senaste drivrutin och programvara från HP: http://h10025.www1.h...product=391311

Det finns också diverse patchar och uppdateringar där att hämta bl.a.
Citat:
Kritisk uppdatering som löser ett problem med HP Director när du installerat en ny version av Internet Explorer

Mvh

#3 torgnyb

torgnyb

    Aktiv

  • Medlemmar
  • PipPipPip
  • 156 inlägg
  • Ort:STRÄNGNÄS

Postad 20 december 2011 klockan 20:23

Tack för ditt svar. Jag har Windows XP Pro. Den åtgärd du föreslog löste tyvärr inte problemet.

#4 torgnyb

torgnyb

    Aktiv

  • Medlemmar
  • PipPipPip
  • 156 inlägg
  • Ort:STRÄNGNÄS

Postad 22 december 2011 klockan 07:47

Jag har hittat en väg runt problemet. Med programmet SimpleOCR går det att skanna dokument och spara i Word för redigering.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

 
 

Senaste trådarna

 

pc för alla Senaste nytt


Aktuella jobb

Prenumerera på nyheter

Missa inte PC för Allas
smarta nyhetsbrev
Läs mer om nyhetsbreven här!
  PFA Express
  Veckans surftips
  Extreme
PC för Alla-nätverket