Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP Director. Scanjet 4070.


torgnyb

Rekommendera Poster

Jag har en scanner HP Scanjet 4070. Jag har problem med att scanna dokument. Tidigare fungerade HP Director. Nu får jag följande felmeddelande när jag trycker på knappen Skanna dokument: Ett fel inträffade vid kommunikation med skanningsenheten. Kontrollera att skanningsenheten är ansluten på rätt sätt och försök igen. Samma medeelande får jag även när jag trycker på andra knappar på HP Director. Såvitt jag kan se är skannen ansluen korrekt till datorn via USB-kontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för operativsystem?

Du skulle kunna testa med att ominstallera drivrutinerna och programvaran.

 

Då brukar man först koppla från skannern från datorn, sedan installerar man drivrutinen och därefter kopplar in skannern när man uppmanas att göra detta.

 

Ladda hem senaste drivrutin och programvara från HP: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?cc=se&destPage=product&dlc=sv&lc=sv&product=391311&

 

Det finns också diverse patchar och uppdateringar där att hämta bl.a.

Citat:

Kritisk uppdatering som löser ett problem med HP Director när du installerat en ny version av Internet Explorer

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat en väg runt problemet. Med programmet SimpleOCR går det att skanna dokument och spara i Word för redigering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...