Hej,
Jag undrar om någon har ett enkelt (och gratis) sätt att dela en excel-rapport till specifika personer via webben.
Jag behöver inte ha någon interaktivitet utan det räcker att kunna dela grafer & "bilder".
Tacksam för hjäp.
/Snatt3
Sida 1 av 1
Publicera excel på webben
Skrivet 16 nov 2011, 15:23
Skrivet 16 nov 2011, 15:23
Skrivet 16 nov 2011, 15:33
Jag har för mig att man kan göra det på google docs
och sen skickar ett mail från hemsidan till deras mail så dom får tillgång till dokumentet.
//Pontus Johansson
Skrivet 16 nov 2011, 15:33
och sen skickar ett mail från hemsidan till deras mail så dom får tillgång till dokumentet.
//Pontus Johansson
Skrivet 16 nov 2011, 15:50
Dropbox fungerar så att man laddar upp filer och sedan får man en länk till dem som man kan ge till andra personer. Om det är så du menar?
Det finns många liknande tjänster och det är mycket möjligt att Dropbox inte är den bästa.
Skrivet 16 nov 2011, 15:50
Dropbox fungerar så att man laddar upp filer och sedan får man en länk till dem som man kan ge till andra personer. Om det är så du menar?
Det finns många liknande tjänster och det är mycket möjligt att Dropbox inte är den bästa.
Skrivet 16 nov 2011, 15:57
Citat
Det går med Google docs men det bästa är om man lägger ut rapporten i Google docs eget kalkylarksformat eller som pdf.
Om man lägger ut i excelformat så måste de som ska dela ladda ner hela excelfilen för att kunna läsa denna. Konverteringen från excel till googles format är väldigt enkel och kan göras automatiskt vid uppladdning.
Skrivet 16 nov 2011, 15:57
Citat
Det går med Google docs men det bästa är om man lägger ut rapporten i Google docs eget kalkylarksformat eller som pdf.
Om man lägger ut i excelformat så måste de som ska dela ladda ner hela excelfilen för att kunna läsa denna. Konverteringen från excel till googles format är väldigt enkel och kan göras automatiskt vid uppladdning.
Sida 1 av 1
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
fördela tabellvärden över veckodagarna
Forum: Access -
Svenska till latin
Forum: Språkfrågor -
HJÄLP! med VBA SetProperty vid rapportstart
Forum: Access -
Problem med IE9 med att skicka mail
Forum: Webbläsare -
Ersättare till My Phone Explorer