Min laptop är en HP Pavilion DV7-2060eo (Entertainment Notebook), ca 2.5 år gammal. Operativsystemet är Windows Vista, 32-bitar. Min webbläsare är Explorer 9. Service pack är jag rädd att jag inte har en aning om vad du pratar om...
Enda problemet jag har haft med datorn sedan jag köpte den var att den förra året blev otroligt varm (högsta tempten jag mätte var 97 grader), även när jag bara t.ex. lyssnade på musik, så var tvungen att lämna in den på reparation. Det står på kvittot jag fick att de "replaced heatsink" och efter det funkade den bra igen.
De gånger jag har fått blåskärm var när jag surfade samt hade igång VLC media player och Winamp samtidigt (var dock bara VLC player som var igång, Winamp var öppet, men spelade ingen musik).
Vet inte om det kan ha något med saken att göra, men alla gångerna jag har fått blåskärm har varit på sidor som har varit sega att öppna på grund av mycket grafik som t.ex. bilder, etc. och datorn har fått jobba mycket varje gång, så den har blivit rätt varm.
Första gången jag fick blåskärm skedde dessutom efter att jag hade gjort Windows Update, andra gången hände det samma dag som jag gjorde Windows Update. Vet inte om det har med saken att göra dock.
Tack för att ni rekommenderade de två länkarna, men dessvärre fattar jag inte hur jag ska använda programmen och när det dök upp något att data skulle försvinna eller skrivas över så fegade jag ur. Jag är totalt handikappad när det kommer till datorer och jag känner mig väldigt förvirrad och frustrerad just nu då jag inte fattar någonting.
Är det bättre att jag lämnar in den på reparation istället för att mixtra med datorn själv? Försäkringen gäller fortfarande. Känner tyvärr ingen som kan hjälpa mig heller.
Dessutom undrar jag om jag borde åtgärda detta nu på en gång eller om den klarar av att vänta ett tag? Anledningen är att jag just nu behöver datorn eftersom jag har mycket att göra i skolan nu innan året tar slut.
Mvh, Anna.