Sida 1 av 1
Fel program
Skrivet 01 nov 2011, 12:56
Jag har i mitt Win XP Pro en äldre version av Adobe Acrobat men även Fox-It PDF Reader för nyare versioner av pdf. Om jag vill öppna en pdf-fil i utforskaren med Adobe Acrobat är det normalt att högerklicka på filen och i menyn välja "Öppna med" och där välja Adobe Acrobat. Om jag gör det öppnas i stället skrivaren. Ska jag använda Adobe Acrobat måste jag först öppna detta och där välja filen. Frågan är alltså varför skrivaren öppnas i stället för det valda programmet. Tidigare har det inte varit något problem.
Skrivet 01 nov 2011, 12:56
Jag har i mitt Win XP Pro en äldre version av Adobe Acrobat men även Fox-It PDF Reader för nyare versioner av pdf. Om jag vill öppna en pdf-fil i utforskaren med Adobe Acrobat är det normalt att högerklicka på filen och i menyn välja "Öppna med" och där välja Adobe Acrobat. Om jag gör det öppnas i stället skrivaren. Ska jag använda Adobe Acrobat måste jag först öppna detta och där välja filen. Frågan är alltså varför skrivaren öppnas i stället för det valda programmet. Tidigare har det inte varit något problem.
Skrivet 01 nov 2011, 13:34
Menar du när du väljer det som finns som val direkt eller när du väljer Välj program...?
Bifogade filer
-
sshot-12.png (10,49Kb)
Antal nedladdningar: 0
---
Varför måste människan anpassa sig efter tekniken - i stället för tvärtom?
Skrivet 01 nov 2011, 13:34
Menar du när du väljer det som finns som val direkt eller när du väljer Välj program...?
Bifogade filer
-
sshot-12.png (10,49Kb)
---
Skrivet 08 dec 2011, 17:21
öppna med.jpg (60,87Kb)
Mikael63, den 01 nov 2011, 13:34, sa:
Jo det är riktigt. Om jag högerklickar på filen och i menyn väljer öppna med så kommer det ju upp flera förslag på program. Om jag där klickar på Adobe Acrobat som jag alltid tidigare har gjort så envisas min Windows med att öppna menyn för skrivaren och meddela att den är offline. Nu har jag i mappalternativ valt Adobe Acrobat att öppna PDF-filer men det är samma sak i allafall. I menyn finns förslag välj program och där gick jag också ner och valde Adobe Acrobat samt markerade i rutan "Välj alltid detta program för denna fil-typ" Fungerade inte heller för plötsligt dyker skrivarmenyn upp med sitt tjat att den är offline. Vad trött man blir.
Jag kan öppna Adobe Acrobat först och där öppna filen.
Om jag väljer Fox Reader i Öppna med så godtas Fox Reader som program och öppnar snällt filen.
Inlägget är redigerat av Shiro: 08 dec 2011, 17:25.
Skrivet 08 dec 2011, 17:21
öppna med.jpg (60,87Kb)
Mikael63, den 01 nov 2011, 13:34, sa:
Jo det är riktigt. Om jag högerklickar på filen och i menyn väljer öppna med så kommer det ju upp flera förslag på program. Om jag där klickar på Adobe Acrobat som jag alltid tidigare har gjort så envisas min Windows med att öppna menyn för skrivaren och meddela att den är offline. Nu har jag i mappalternativ valt Adobe Acrobat att öppna PDF-filer men det är samma sak i allafall. I menyn finns förslag välj program och där gick jag också ner och valde Adobe Acrobat samt markerade i rutan "Välj alltid detta program för denna fil-typ" Fungerade inte heller för plötsligt dyker skrivarmenyn upp med sitt tjat att den är offline. Vad trött man blir.
Jag kan öppna Adobe Acrobat först och där öppna filen.
Om jag väljer Fox Reader i Öppna med så godtas Fox Reader som program och öppnar snällt filen.
Inlägget är redigerat av Shiro: 08 dec 2011, 17:25.
Skrivet 08 dec 2011, 22:08
Jag har i olika omgångar haft problem med Adobe Acrobat och Adobe Reader.
Kan ha yttrat sig så att man måste klicka två gånger på en fil som ligger på en nätverksdisk för att Acrobat ska öppna filen (programmet startar i bakgrunden).
Har alltid hjälpt att ominstallera Acrobat men nu senast skippade jag det och kör nu med Foxit Phantom.
---
Inlägget är redigerat av Mikael63: 08 dec 2011, 22:08.
Skrivet 08 dec 2011, 22:08
Jag har i olika omgångar haft problem med Adobe Acrobat och Adobe Reader.
Kan ha yttrat sig så att man måste klicka två gånger på en fil som ligger på en nätverksdisk för att Acrobat ska öppna filen (programmet startar i bakgrunden).
Har alltid hjälpt att ominstallera Acrobat men nu senast skippade jag det och kör nu med Foxit Phantom.
---
Inlägget är redigerat av Mikael63: 08 dec 2011, 22:08.
Skrivet 08 dec 2011, 23:14
Provade med att dubbelklicka men det hjälper tyvärr inte.
Får förmodligen göra en ominstallation. På den gamla eller avinstallera och sedan installera ?
Skrivet 08 dec 2011, 23:14
Provade med att dubbelklicka men det hjälper tyvärr inte.
Får förmodligen göra en ominstallation. På den gamla eller avinstallera och sedan installera ?
Skrivet 09 dec 2011, 08:39
Jag har bara installerat över den befintliga.
---
Skrivet 09 dec 2011, 08:39
Jag har bara installerat över den befintliga.
---
Sida 1 av 1
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
Svenska till latin
Forum: Språkfrågor -
HJÄLP! med VBA SetProperty vid rapportstart
Forum: Access -
Problem med IE9 med att skicka mail
Forum: Webbläsare -
Ersättare till My Phone Explorer
Forum: Mobiltelefoner -
Optisk illusion