Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

felmeddelande på media player, movie maker, photo gallery etc.

Medlem är utloggad   fnurr 

• Användare
  • PipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Gick med: 2006-03-11

Skrivet 27 okt 2011, 16:41

Hej! Nu börjar jag bli trött på alla felmeddelanden som poppar upp hela tiden. Det gäller typ alla Windows Live-produkter. T.ex "Windows Photo gallery har slutat fungera. Programmet stängs ner. Du kommer att meddelas om det finns någon lösning på problemet..." Jag har Windows Vista Home edition. Vad ska jag göra för att fixa detta? :unsure:

Inlägget är redigerat av fnurr: 27 okt 2011, 16:48.

0

Medlem är utloggad   Tune 

• Aktiv
  • PipPipPip
  • Gick med: 2011-10-23

Skrivet 27 okt 2011, 16:44

Börja med och avinstallera allt Windows live och installera om.
0

• Användare
  • PipPip

Skrivet 27 okt 2011, 17:43

Visa inläggTune, den 27 okt 2011, 16:44, sa:

Börja med och avinstallera allt Windows live och installera om.

OK. Jag har även Windows Defender, Fotogalleri, Kalender, Kontakter, Mail, Mötesrum, Media Player, Movie Maker och Windows Update. I Live-serien är det bara Live Mail, Live Messenger, Live Photo gallery och Live Movie Maker. Är det bara dem jag skall avinstallera? Kan det vara någon konflikt mellan t.ex Windows fotogalleri och Windows Live Photo gallery? Bäst jag frågar innan jag börjar med avinstallationerna...
0

• Aktiv
  • PipPipPip

Skrivet 27 okt 2011, 18:04

Du skrev att du hade problem med Windows Live men sen nämner du även lite andra program också. Har du problem med mer än Windows Live? Är det Windows Live Essentials 2011 du har eller är det någon gammal utgåva?

Du kan annars börja med att ladda ner en ny variant och installera ovanpå den gamla:

http://explore.live....live-essentials
0

• Användare
  • PipPip

Skrivet 27 okt 2011, 18:49

Visa inläggTune, den 27 okt 2011, 18:04, sa:

Du skrev att du hade problem med Windows Live men sen nämner du även lite andra program också. Har du problem med mer än Windows Live? Är det Windows Live Essentials 2011 du har eller är det någon gammal utgåva?

Du kan annars börja med att ladda ner en ny variant och installera ovanpå den gamla:

http://explore.live....live-essentials

Jag har bara problem med live-serien. Nu har jag avinstallerat den och är på väg att ladda ner Live essentials 2011.
Men de andra programmen jag nämnde, har jag fortfarande användning för dem, eller kan jag ta bort dem också? Det verkar ju vara typ lika som i live essentials fast äldre...
0

• Användare
  • PipPip

Skrivet 27 okt 2011, 19:39

Visa inläggfnurr, den 27 okt 2011, 18:49, sa:

Jag har bara problem med live-serien. Nu har jag avinstallerat den och är på väg att ladda ner Live essentials 2011.
Men de andra programmen jag nämnde, har jag fortfarande användning för dem, eller kan jag ta bort dem också? Det verkar ju vara typ lika som i live essentials fast äldre...

Något senare......
Nu har jag installerat Live essentials och photo gallery får upp samma felmeddelande igen. HELP!!!! :(
C:\Users\g\AppData\Local\Temp\WER1FF4.tmp.hdmp var uppgifterna som stod i felmeddelandet :(

Inlägget är redigerat av fnurr: 27 okt 2011, 19:39.

0

• Aktiv
  • PipPipPip

Skrivet 28 okt 2011, 08:37

Visa inläggfnurr, den 27 okt 2011, 19:39, sa:

Något senare......
Nu har jag installerat Live essentials och photo gallery får upp samma felmeddelande igen. HELP!!!! :(
C:\Users\g\AppData\Local\Temp\WER1FF4.tmp.hdmp var uppgifterna som stod i felmeddelandet :(

Kör ett test enligt:

http://vistatips.se/...ostikverktyget/

Om du inte hittar något så fortsätt med felkontroll på hårddisken:

Högerklicka på c: och Egenskaper, Verktyg och Felkontroll.
0
Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)

Senast obesvarade trådar
Prenumerera på nyheter

Missa inte våra nya
smarta nyhetsbrev
Beställ direkt:

Extreme

Läs mer om nyhetsbreven här!
PC för Alla-nätverket