Hoppa till innehåll

Foto

Windows Live mail 2011 kan inte skicka/ta emot e-post

• Vänligen logga in för att kunna svara
1 svar till detta ämne

#1 K Olagus

K Olagus

Aktiv

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 276 inlägg

Postad 19 oktober 2011 klockan 20:56

Hade Live Mail 2009 installerat på min nya laptop då det slutade fungera. Gick in på Live Mail-hemsidan (http://windowslivehelp.com/solution.aspx?solutionid=aa1c59db-5a30-4224-88bb-9649240b31a9) och såg att det finns många sätt att lösa problem i programmet. Testade de flesta lösningar, liksom avinstallation av 2009-versionen + installation av 2011-versionen. Jag lyckades skicka ett mail, sen uppstod samma problem.Om jag frigör F-Secure kan jag både skicka och ta emot. De aktuella portarna för POP3 & SMTP verkar vara öppna. I min andra dator med samma inställningar fungerar det. Vad kan ha gått fel? Inte ska jag väl behöva frigöra F-secure för att hantera e-post?

FELMEDDELANDENA:
Kan inte ta emot e-post:
"Server: 'mailin.comhem.se'
Windows Live Mail Fel-ID: 0x800CCC19
Protokoll: POP3
Port: 110
Secure (SSL): Nej"

Kan inte skicka e-post:
"Serverfel: 421
Serversvar: 421 ch-smtp05.sth.basefarm.net SMTP incoming data timeout - closing connection.
Server: 'mailout.comhem.se'
Windows Live Mail Fel-ID: 0x800CCC67
Protokoll: SMTP
Port: 25

#2 WinGuider.se

WinGuider.se

Flitig

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 939 inlägg

Postad 20 oktober 2011 klockan 10:18

Hade Live Mail 2009 installerat på min nya laptop då det slutade fungera. Gick in på Live Mail-hemsidan (http://windowslivehe...bb-9649240b31a9) och såg att det finns många sätt att lösa problem i programmet. Testade de flesta lösningar, liksom avinstallation av 2009-versionen + installation av 2011-versionen. Jag lyckades skicka ett mail, sen uppstod samma problem.Om jag frigör F-Secure kan jag både skicka och ta emot. De aktuella portarna för POP3 & SMTP verkar vara öppna. I min andra dator med samma inställningar fungerar det. Vad kan ha gått fel? Inte ska jag väl behöva frigöra F-secure för att hantera e-post?

FELMEDDELANDENA:
Kan inte ta emot e-post:
"Server: 'mailin.comhem.se'
Windows Live Mail Fel-ID: 0x800CCC19
Protokoll: POP3
Port: 110

Kan inte skicka e-post:
"Serverfel: 421
Serversvar: 421 ch-smtp05.sth.basefarm.net SMTP incoming data timeout - closing connection.
Server: 'mailout.comhem.se'
Windows Live Mail Fel-ID: 0x800CCC67
Protokoll: SMTP
Port: 25

Använd f-secure hjälp funktion för att visa hur du tillåter Windows mail att ta emot och skicka e-post!

Eller sök på F-secures supportsidor.. http://www.f-secure....rticle/kba/2261

Med vänlig Hälsning, /WinGuider.se (Ett DataProffs som hjälper privatpersoner att få en SNABB, STABIL & SÄKER dator som inte krånglar!)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Senaste trådarna

pc för alla Senaste nytt

Prenumerera på nyheter

Missa inte PC för Allas
smarta nyhetsbrev
Läs mer om nyhetsbreven här!
  PFA Express
  Veckans surftips
  Extreme
PC för Alla-nätverket