Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google Chrome startar inte!


juliajasmine

Rekommendera Poster

I går morse när jag skulle surfa som vanligt vägrade google chrome fungera. Ett meddelande kommer upp

 

"Det går inte att ansluta till nätverketGoogle Chrome har problem med att komma åt nätverket.

 

Det kan bero på att din brandvägg eller ditt antivirusprogram felaktigt har identifierat Google Chrome som inkräktare på datorn och har blockerat dess anslutning till Internet.

Här följer några förslag:

  • Testa att lägga till Google Chrome som ett behörigt program i inställningarna för brandväggen eller antivirusprogrammet. Om det redan är ett behörigt program testar du att ta bort det från listan med behöriga program och lägga till det igen."

Förslaget har jag testat men inget händer. Vad ska jag göra nu? Varför vägrar programmet starta? Har ni haft likadana problem? Extremt tacksam för hjälp!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni haft likadana problem?

Ja.

I mitt fall var det Outlook som en morgon vägrade starta. Orsaken var skadade sektorer på hårddisken.

Fungerar andra webbläsare på din dator? Gör de det (tex Internet Explorer) så har du troligen inte något hårdvarufel, typ skadat nätverkschip osv ända till internet.

 

Kolla hårddisken, namnen är namnen på hårddisktillverkaren.

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...