Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

processorerna skenar ibland

Medlem är utloggad   karlivar 

• Användare
  • PipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Gick med: 2009-10-03

Skrivet 13 sep 2011, 20:55

Lyssnar ofta på musik i Windows Med Player, radio-stationer
På sista tiden har i allt högre grad sprakande störningar i högtalarna börjat komma intermittent. Forskning i aktivitetshanterarens prestandaflik visar att processorerna går i taket och hackar upp o ned. Processfliken visar att windows värdprocesser plötsligt (3-4 stycken) börjar visa höga värden. Jag har även märkt att internet explorer fastnar ibland och inte reagerar på kommandon, och att datorn ibland verkar orimligt seg. Har troligen samma orsak som ljudproblemet.
Vad göra?
Jag fattar nada? Inga tecken på ohyra i datorn finns

Bifogade filer

0

• Användare
  • PipPip

Skrivet 14 sep 2011, 13:02

Visa inläggkarlivar, den 13 sep 2011, 20:55, sa:

processorerna går i taket och hackar upp o ned. Processfliken visar att windows värdprocesser plötsligt (3-4 stycken) börjar visa höga värden. Jag har även märkt att internet explorer fastnar ibland och inte reagerar på kommandon, och att datorn ibland verkar orimligt seg. Har troligen samma orsak som ljudproblemet.
Vad göra?
Jag fattar nada? Inga tecken på ohyra i datorn finns

Tror att jag löst problemet själv. Har tidigare avinstallerat med revoUninstaller som visserligen ser ut att rensa fint, men tydligen ibland för bra.
Metod: Återställning till tidigare punkt. Därefter
återinstallerade jag alla program och lät windows egen avinstallerare ta hand om jobbet. Datorn i skick som ny :)
1

Medlem är utloggad   Cecilia 

• Beroende
  • Ikon
  • Grupp: Huvudmoderator
  • Gick med: 2003-05-06

Skrivet 14 sep 2011, 13:33

Tack för att du berättade om lösningen. Den blev det poäng för.
0

• Veteran
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer
  • Gick med: 2010-08-27

Skrivet 14 sep 2011, 14:06

Visa inläggkarlivar, den 14 sep 2011, 13:02, sa:

Tror att jag löst problemet själv. Har tidigare avinstallerat med revoUninstaller som visserligen ser ut att rensa fint, men tydligen ibland för bra.
Metod: Återställning till tidigare punkt. Därefter
återinstallerade jag alla program och lät windows egen avinstallerare ta hand om jobbet. Datorn i skick som ny :)

Jag är själv ingen större fan av RevoUninstaller efter att ha testat detta program ett par gånger och båda gångerna har den ställt med trubbel vid den mer aggressiva borttagningen.
Speciellt när jag har vissa program installerade på en annan disk än standard C:\Program Files

Kör man Revo uninstall i "normalt läge" så använder den visst bara den vanliga Windows avinstallerararen - tror jag - och då är det väl ingen större vits?

Kul att du fick till det.:thumbsup:
Mvh
0

• Användare
  • PipPip

Skrivet 14 sep 2011, 14:21

Visa inläggFlyfisherman, den 14 sep 2011, 14:06, sa:

Kör man Revo uninstall i "normalt läge" så använder den visst bara den vanliga Windows avinstallerararen - tror jag - och då är det väl ingen större vits?

Kul att du fick till det.:thumbsup:
Mvh

Ja i Läge "safe" är det kanske varsam avinstallation.
Helt säkert kör Revo (i moderate läge)ett varv till och man kan välja att rensa bort en massa kvarliggande skräp efter avinstallerade program. Tyvärr tycks det rensas för mycket ibland. Men jag tror att om man ser till att ha en bra återställningspunkt att återvända till, så bör vi våga att använda programmet. Det tycks ju fungera att då återinstallera ett bortrensat prog. och avinstallera sen med windows eget.
0
Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)

Senast obesvarade trådar
Prenumerera på nyheter

Missa inte våra nya
smarta nyhetsbrev
Beställ direkt:

Extreme

Läs mer om nyhetsbreven här!
PC för Alla-nätverket