Hej
Jag behöver hjälp med att få info om hur en Internetbilaga av en Internettidning såg ut en viss dag. Kan jag få det utan att kontakta tidningen?
Jag har raderat mina senast sökta internetsidor i datorn.
Tidningen har uppdaterat den först skrivna sidan på Internet, dagen efter artikeln kom ut. Jag måste dock ha tidningsartikeln på Internet av den första Internetupplagan.
Kan Tidningen (torde gälla alla på internet) uppdatera sin Internetbilaga, så att den första dagens artikel "försvinner"?
Tacksam för svar.
Sida 1 av 1
Internetsida en viss dag Hur såg en viss Internetsida (tidning) ut en viss dag?
Skrivet 10 sep 2011, 06:28
Skrivet 10 sep 2011, 06:28
Skrivet 10 sep 2011, 07:28
Om tidningen har uppdaterat sina webbsidor, och du har uppdaterat din webbläsare och inte sparat cachen, så blir det nog svårt, utan att ta kontakt med tidningen om detta.
Möjligt att det kanske går att söka med någon webbrobot, har själv inte testat detta.
Det enklaste är nog ändå att ta kontakt med tidningen, och fråga dom om dom kan hjälpa dig.
-------------------------------------
Flyttar tråden till bättre forum
Laso - Moderator
Skrivet 10 sep 2011, 07:28
Om tidningen har uppdaterat sina webbsidor, och du har uppdaterat din webbläsare och inte sparat cachen, så blir det nog svårt, utan att ta kontakt med tidningen om detta.
Möjligt att det kanske går att söka med någon webbrobot, har själv inte testat detta.
Det enklaste är nog ändå att ta kontakt med tidningen, och fråga dom om dom kan hjälpa dig.
Laso - Moderator
Laso - Moderator
Skrivet 10 sep 2011, 08:51
Ok, men det var just det som jag inte tror att jag får tillgång till via tidningen, då de riskerar att fällas. Tidningen har skrivit en artikel och sedan har de själva insett att de kan bli fällda och sedan ändrat artikeln. Men då var skadan redan skedd.
Jag har bara tagit bort web information i min dator. Är det samma sak som att rensa cach minnet?
Skrivet 10 sep 2011, 08:51
Ok, men det var just det som jag inte tror att jag får tillgång till via tidningen, då de riskerar att fällas. Tidningen har skrivit en artikel och sedan har de själva insett att de kan bli fällda och sedan ändrat artikeln. Men då var skadan redan skedd.
Jag har bara tagit bort web information i min dator. Är det samma sak som att rensa cach minnet?
Skrivet 10 sep 2011, 08:56
Du kan ju alltid kolla om det du söker finns sparas hos Internet Archive: Wayback Machine
Skrivet 10 sep 2011, 08:56
Du kan ju alltid kolla om det du söker finns sparas hos Internet Archive: Wayback Machine
Sida 1 av 1
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
HJÄLP! med VBA SetProperty vid rapportstart
Forum: Access -
Problem med IE9 med att skicka mail
Forum: Webbläsare -
Ersättare till My Phone Explorer
Forum: Mobiltelefoner -
Optisk illusion
Forum: Öppet forum! Ordet är fritt ... -
Skrivarproblem med HP