Jag har problem med min bärbara Sony Vaio med Vista
Problemet är att skärmen beter sig konstigt med en massa ränder och konstiga blinkande färger. Plus att upplösningen är 640x480. Detta går inte att ändra.
Jag har haft trubbel innan och då alltid gjort en fabriksåterställning (via F10). Nu funkar dock inte detta då upplösningen är 640x480. Jag ser helt enkelt inte kryssrutan för godkännande av fabriksåterställning. Jag kommer så långt att jag ska kryssa i denna, men sedan går det inte längre. Är säker på att detta hade löst problemet.
Tänkte då formatera om hårddisken via format c: i kommandotolken men det går inte heller. För kommandotolken når man bara efter inloggning (via F8).
Så jag kan INTE göra en fabriksåterställning och jag kan INTE formatera om hårddisken. Jag har testat alla möjliga reparationskommandon men det hjälper inte. Har inte hjälpt innan heller.
Så vad ska jag egentligen göra?
Finns det något kommando som man kan använda i kommando-tolken som gör en fabriksåterställning? Kan man starta kommando-tolken utan att vara inloggad? Filen som gör en fabriksåterställning, kan man hitta den någonstans och aktivera den genom att klicka på den? Det hade kanske varit den bästa lösningen.
Som sagt var, blir galen snart
/donRollo
Inlägget är redigerat av donRollo: 06 sep 2011, 10:27.

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg