Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn ändrade upplösningen av sigsjälv


mileycyrusfan298

Rekommendera Poster

mileycyrusfan298

Har hänt ett flertal gånger att datorn har fått psykbryt och bytt upplösning när jag tryckt ctrl+alt+delete och ändrat upplösningen till det absolut mest zoomade som går, inget kan då lösa detta problem förutom en omstart.

 

Nog med bakhistoria, nu är det så att jag precis köpt en sony ericsson xperia play, då jag skulle installera programvaran för denne i datorn så blinkade skärmen till i en sekund och sedan var upplösningen väldigt dålig, grejen är nu att omstarter hjälper ej, jag kan ändra upplösningen till mindre än vad det är nu men försöker jag ändra till högre så blir skärmen svart med en grå ruta som säger "input not supported".

 

Har systemåterställt till innan jag installerade detta program och systemåterställt tills innan senaste windows update uppdateringen.

 

Jag använder förövrigt windows 7 med en widescreen 23" skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här blir det väl om det saknas drivrutiner till grafikkortet, att det då blir VGA-läge (är väl 640x480 tror jag).

 

Att du saknar drivrutiner är väl inte så troligt men däremot kan de väl "ha lagt av".

 

Testa uppdatera, eller först avinstallera och sedan uppdatera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mileycyrusfan298

Så här blir det väl om det saknas drivrutiner till grafikkortet, att det då blir VGA-läge (är väl 640x480 tror jag).

 

Att du saknar drivrutiner är väl inte så troligt men däremot kan de väl "ha lagt av".

 

Testa uppdatera, eller först avinstallera och sedan uppdatera.

 

Avinstallerade, försökte sedan uppdatera men då säger den "Denna grafikdrivrutin kunde inte hitta kompatibel grafikmaskinvara".

 

ååå blir så trött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att först avinstallera på vanligt sätt, och sedan starta om och installera via felsäkert läge?

 

 

Flyttar tråden till bättre forum

---------------------------

Laso - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallerade, försökte sedan uppdatera men då säger den "Denna grafikdrivrutin kunde inte hitta kompatibel grafikmaskinvara".

 

ååå blir så trött

Det meddelandet + de symtom du upplever kan ju tyda på att grafikkortet lagt av.

Är det en stationär dator?

Är grafikkortet av den typ som har en extra spänningsmatning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mileycyrusfan298

Det meddelandet + de symtom du upplever kan ju tyda på att grafikkortet lagt av.

Är det en stationär dator?

Är grafikkortet av den typ som har en extra spänningsmatning?

Det är en stationär dator.

Ingen aning, det är ett Geforce 9600 GT.

 

Vet inte ifall jag gjorde rätt när jag avinstallerade

 

Skärmupplösning - avancerade inställningar - Drivrutin - Avinstallera

??

Sen är det bara att ladda ner en uppdatering ifrån geforce hemsida och köra i felsäkert va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En snabb titt visar att det finns en variant på 96 W och en på 59 W. Den större har

Supplementary Power Connectors 6-pin

Min spontana tanke är att om det är glapp i den anslutningen, om det nu är ett sådant kort som är aktuellt, skulle kunna ge dina symtom.

Men jag vet faktiskt inte vad som händer utan den matningen, kanske kortet "slocknar" helt..

 

Nytt:

Denna driver bör det bli:

GEFORCE/ION DRIVER V270.61

Version:

270.61 WHQL

Release Date:

2011.04.18

Operating System:

Windows 7, Windows Vista

Language:

English (U.S.)

File Size:

102 MB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mileycyrusfan298

En snabb titt visar att det finns en variant på 96 W och en på 59 W. Den större har

Min spontana tanke är att om det är glapp i den anslutningen, om det nu är ett sådant kort som är aktuellt, skulle kunna ge dina symtom.

Men jag vet faktiskt inte vad som händer utan den matningen, kanske kortet "slocknar" helt..

 

Nytt:

Denna driver bör det bli:

GEFORCE/ION DRIVER V270.61

Version:

270.61 WHQL

Release Date:

2011.04.18

Operating System:

Windows 7, Windows Vista

Language:

English (U.S.)

File Size:

102 MB

 

Avinstallerade och installerade denna, ingen skillnad.

Är det bara att köpa ett nytt grafikkort eller? :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag citerar mig själv:

Min spontana tanke är att om det är glapp i den anslutningen, om det nu är ett sådant kort som är aktuellt, skulle kunna ge dina symtom.

Men jag vet faktiskt inte vad som händer utan den matningen, kanske kortet "slocknar" helt.

.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...