Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips och råd om e-postprogram


Ultra

Rekommendera Poster

Hej,

 

Ska byta dator och behöver lite tips om hur jag ska/kan lösa e-postfrågan.

 

I många år har jag kört Outlook Express och tycker att det har fungerat riktigt bra då jag har haft tre olika identiteter varav en med lösenord. Vi har alltså varit tre stycken som har använt datorn och kunnat ha våra separata mejl för oss själva.

 

Nu ska jag byta till en ny dator med W7 och som jag har fattat det så är det då Windows Live Mail som gäller. Där verkar det inte fungera på samma sätt, att man kan logga in på olika identiteter utan där har man en enda inkorg med de olika kontona i separata mappar under. Alltså var och en kan inte ha en egen "mejl" utan allt öppnas på samma gång. Så här skulle det funka att ha det på två av e-postkontona/identiteterna men den tredje ska vara skyddad med lösenord.

 

Går detta att få till på något sätt i Windows Live Mail eller finns det något annat e-postprogram som funkar på det här sättet? Kan jag köra de två "öppna" kontona i WLM och det lösenordsskyddade kontot i ett annat e-postprogram? Eller kan man köra två olika WLM varav det ena hyser det låsta kontot?

 

Jag har sett förslag på att det går att ha olika identiter på själva datorn som man kan växla emellan för att där ha separata e-postkonton men det verkar jobbigt att behöva logga in på alla olika konton bara för att kunna kolla alla tre mejlen samtidigt.

 

Tips och råd mottages gärna. Jag har kört OE i hela mitt liv och tyckt att det har funkat bra men insett att man inte dör av att göra på andra sätt vad det gäller datorer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom att jag använt Thunderbird i många år och tycker det är bra så tyckte jag att Thundebird var ett bra val när jag efter många år med OE bytte klient.

 

Du kan installera den parallellt med OE på din nuvarande dator och känna dig för..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för förslaget.

 

Kan man köra OE på Windows 7?

 

Har Thunderbird funktionen liknande den i OE att köra olika "Identiteter"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man köra OE på Windows 7?
Nej

 

Har Thunderbird funktionen liknande den i OE att köra olika "Identiteter"?
Det tror jag inte, men flera konton går ju bra förstås och man kan ha kontona på översta nivån och inkorg, skickatkorg osv under kontonamnet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon möjlighet att föra över meddelanden och adresser från OE till Thunderbird?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon möjlighet att föra över meddelanden och adresser från OE till Thunderbird?

 

I adressboken i Thunderbird - se bild

post-52940-0-14119200-1301431813_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...