Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips på bra telefoner?


3DArt

Rekommendera Poster

Hej på er!

 

Jag får börja med att be om ursäkt eftersom det här inlägget troligtvis inte platsar här, och troligtvis inte någon annanstans i e-forum heller. Men jag vet att många trevliga och hjälpsamma människor läser och skriver här så jag chansar. Kanske någon som har ett tips som ni vill dela med er av. Är det allt för fel får väl en moderator ta bort inlägget.

 

Saken är den att vi just gått över till IP-telefoni och av skäl som är för komplicerade för att tas upp här kan vi bara ha en enda telefon inkopplad (och det räcker för oss eftersom vi bor i en trerums lägenhet). Och då är jag ute efter en riktigt bra trådlös telefon. Jag har kollat lite på de stora kedjorna och tycker att det mesta som finns verkar vara skräp.

 

Dessutom är telefonerna löjligt små. Tillverkarna verkar tänka; vi gör telefonen så liten som det är tekniskt möjligt, det gillar folk. Jag är under 40 år och har god syn men jag vill ändå ha en ganska stor och rejäl telefon med riktigt stor display i färg.

 

Vidare är det ett plus om telefonen kommer med en basenhet och två "lurar". Stor och tydlig display är som sagt ett plus. En rejäl telefonbok med plats för minst 100 namn och nummer är viktigt. Men framför allt vill jag ha en kvalitetstelefon. Gärna tung och gedigen med mycket metal. De trådlösa telefonernas Rolls Royce helt enkelt.

 

Så om någon har en sådan här telefon eller kan tipsa om något bra märke tar jag tacksamt emot alla tips. Telefonen ska hänga med i många år så det gör inte så mycket om den är dyr.

 

Stort tack på förhand!

 

(PS. får jag ett enda svar på den här tråden ramlar jag nog av stolen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Mr Stoned X bootlegger

Spänn fast säkerhetsbältet nu så du inte faller av stolen.  :D

 

Jag har själv fast telefoni, dock INTE IP-telefoni utan den gamla hederliga telefonen med kopparkabel som hänger i stolparna o rör sig med vinden.

 

Grannen köpte en trådlös telefon för någon månad sedan som jag provringt med. Om den är "liten eller stor" är väl en smaksak. Dock vill jag minnas att den rymde hela 500 500 telefonnummer i telefonboken.

 

Panasonic KX-PRS110 Trådlös telefon

 

Lite större skärm o större minne har Gigaset Android Sladdlös telefon SL930A

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...