Den som inte manuellt vill uppdatera definitionsuppdateringarna kan själv skapa en aktivitet för detta i Windows Schemaläggare. Tycker man det är krångligt, så har jag sparat en aktivitet som uppdaterar MSE vid 3 klockslag under dagen. Vill man ha andra tider, är det bara att öppna aktiviteten i Windows Schemaläggare, klicka på fliken Utlösare och redigera eller ta bort tider.
Kopiera texten i min log-fil och klistra in i Anteckningar, ändra DATORNAMN och ANVÄNDARE (finns två gånger i dokumentet) spara som SecurityUpdate.xml eller valfritt namn. Obs! filändelsen.
Jag har utgått från att Microsoft Security Client ligger i C:. Har man på annan partition, ändra till rätt enhetsbeteckning i raden Command som ligger i slutet av dokumentet.
Aktiviteten ska ligga i Microsoft Antimalware, som hittas via Kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Bibliotek för Schemaläggaren -> Microsoft.
Klicka på Microsoft Antimalware och Importera aktivitet... längst ut till höger. Navigera til där du sparade SecurityUpdate eller vilket namn du sparade som.
SecurityUpdate.txt (4,57Kb)
Antal nedladdningar: 38
Saknar ett forum för Office på eForum.
Inlägget är redigerat av Ebba Grön: 23 jan 2011, 12:04.

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg